Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Svårstartad OG9-5 Nordic steg2

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Målilla
    Inlägg
    1 492

    Svårstartad OG9-5 Nordic steg2

    Nya problem eller rättare sagt nygamla. Ofta när bilen stått ett par dagar och jag pluggar i motorvärmare så får jag kanske försöka starta bilen upp till fem gånger. Sedan hoppar den igång går dåligt eller högt på tomgång i några sekunder för att sedan gå ner normalt på ca 800rpm. Detta kommer både när jag kör etanol bensin eller en blandning. Öppnar jag dörren känner jag att det luktar kraftigt med bensin eller etanol från avgaserna så jag misstänker att den blir sur. Bilen besiktigades för två veckor sedan utan anmärkning. Tk är 2 år gammal och gått kanske max 2000 mil är en orginal. Det är 6 månader gamla ngk stift och soppafiltret byttes i sommras. Jag tankar alltid bensin efter var 6e tank. Jag misstänker ju att någon spridare ligger i öppet läge typ när jag ska starta. Bilen går ju normalt vid fullgadpådrag och dricker inte onormalt mycket. Ca 0,85 på bensin. 1,1 till 1,2 på etanol, det är ju en automat. Var hur ska jag felsöka? Är ett Nordic st2 etanol med större spridare och är en Aero orginal 06a
    V70 D5 AWD snål och stark
    9-3 1.9TID Vector SportCombi
    9-5 2.3 Aero 2006 Nordic biopower st2

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2008
    Ort
    Nykvarn
    Inlägg
    231
    Pröva slå i 1 deciliter lacknafta för kan vara spridare som felar

Liknande ämnen

  1. Laddtryck Nordic Steg2 9-5 2,3T -98?
    Av Frille^saab i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-04-02, 16:37
  2. Svar: 23
    Senaste inlägg: 2007-02-28, 13:18

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •