Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Problem basljud på högre volym NG9-3 -06

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2018
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    18
    Medlem#
    -

    Problem basljud på högre volym NG9-3 -06

    Hej Alla .
    Skulle höra om någon av er haft/har problem med ljudet i bilen när man skruvar upp? Det är så att jag får som ett spräckt högtalar ljud i dörrhögtalarna. Det är bara i själva basdunket. Hade problem med AMP1 som totalt brännt och såg hemsk ut och ingen bas alls.. Bytte ut den mot en annan då hoppade basgången igång igen men med detta "skrik" ljud i själva basdunket. Jag har testat att byta högtalare, Stereo (org) samt testat med 2 andra AMP1. Kan det vara så att fiberkablarna tagit stryk? Ljudet är bra när man har lägre volym. dvs så man kan prata utan att höja rösten. Känns som jag gjort allt . Testat högtalare och stereo samt amp1 i en annan Saab NG9-3 06 där ljudet funkar bra utan detta ljud.

    Hoppas på något svar MVH Jonny

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2010
    Ort
    Holmsund
    Inlägg
    1 748
    Byt säkring 25 (20Ah) som matar Amp1 så det inte skapas spänningsfall över denna. (Denna säkring sitter i den stora centralen under huven)
    Ett annat test som du skulle kunna prova är att loopa Amp1 med en fiber och testa så det inte är EHU som är problemet.
    Förstärkardelen i EHU drar också lite ström när du spelar högt så den kan också vara inblandad.

    I värsta fall så får du dra en lös strömkabel från batteriet direkt till AMP1 som test.

Liknande ämnen

  1. Volym på AUX NG9-3
    Av Idlewild i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2016-07-01, 09:00
  2. Inget basljud efter batteribyte 9-3 ss (Trasig AMP1?)
    Av Edde i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-06-19, 12:52
  3. Skrammel från elfönsterhissar vid basljud!
    Av MrWickwire i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-05-01, 00:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •