Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Tändstift...

  1. #1
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    6 984

    Tändstift...

    Kort fråga.
    Vilka stift ska jag ha till min 9-5 2,3 orginal? Vilka stift kan jag prova med om den går lite ojämt ibland? Rycker liksom lite, lite...
    Fredrik J

  2. #2
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    4 604
    NGK BCPR7ES-11 skall du ha. Det finns ett dyrare longlife alternativ också, kom inte i håg beteckningen nu, men kör på de jag nämnde först.
    Kör Mercedes GLK, Mercedes 560SEC, Saab 9-5

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    trollhättan,alingsås
    Inlägg
    396
    Citat Ursprungligen postat av 9000CSE
    NGK BCPR7ES-11 skall du ha. Det finns ett dyrare longlife alternativ också, kom inte i håg beteckningen nu, men kör på de jag nämnde först.
    eller bcpr6es-11

  4. #4
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    6 984
    Ok. Vad är skillnaden mellan 6 och 7? Det sitter 6:or i just nu bytta på service hos Saab. I instruktionsboken står det 7...

    Till ekvationen hör att jag pendlar till jobbet 17 mil om dagen. Mycket långkörning alltså...
    Fredrik J

  5. #5
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Nu mer Södermanland
    Inlägg
    2 411
    BCPR7ES-11 är ett så kallat "kallare" stift än tex. BCPR6ES-11.
    Vid höga förbränningstryck/temeraturer så krävs ett kallare stift. Har att göra med effekt mm.
    Tror du klarar dig bra med BCPR6ES-11, även om det inte skadar med BCPR7ES-11.
    Original i 9-5 125Kw (170hk) sitter det faktikst BCPR6ES-11...

    Men ett visst ryckande kan motverkas med nya stift om de är slitna.
    Testa att byta, billigt och enkelt
    40:-/st på Mekonomen
    3814#
    9-5 Vector SC -05, 9-3 "Aero" SC -08 & Volvo V70!?
    http://www.garaget.org/dave79

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •