Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Fel på centrallås och fjärrnyckel NG9-3

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2018
    Inlägg
    4
    Medlem#
    -

    Fel på centrallås och fjärrnyckel NG9-3

    Köpte nyligen en 9-3 vector årsmodell 03/04 och centrallåset verkar inte fungera. När jag väl använder funktionen i dörren går det att låsa upp alla dörrar, men det går inte att låsa dem igen med varken funktionen i dörren eller med nyckeln. fjärrnyckel fungerar inte alls och har provat bytt batteri men det hjälpte inte heller. Tips på vad jag kan göra på det två felen? Fråga gärna om ni inte förstår vad jag menar. Mvh

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2017
    Ort
    Knivsta
    Inlägg
    147
    Medlem#
    -
    Citat Ursprungligen postat av Simpski Visa inlägg
    Köpte nyligen en 9-3 vector årsmodell 03/04 och centrallåset verkar inte fungera. När jag väl använder funktionen i dörren går det att låsa upp alla dörrar, men det går inte att låsa dem igen med varken funktionen i dörren eller med nyckeln. fjärrnyckel fungerar inte alls och har provat bytt batteri men det hjälpte inte heller. Tips på vad jag kan göra på det två felen? Fråga gärna om ni inte förstår vad jag menar. Mvh
    Vad händer om du står nära bilen och trycker snabbt ett tiotal gånger på nyckelns lås-upp knapp (med låsta dörrar). Kan du tillfälligt skrämma igång nyckeln då?

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2018
    Inlägg
    4
    Medlem#
    -
    Nej, det fungerade tyvärr inte, glömde nämna att det står på min display att jag behöver byta ut batteriet, men eftersom det inte fungera vet jag inte riktigt vad jag ska göra.

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2017
    Ort
    Knivsta
    Inlägg
    147
    Medlem#
    -
    Citat Ursprungligen postat av Simpski Visa inlägg
    Nej, det fungerade tyvärr inte, glömde nämna att det står på min display att jag behöver byta ut batteriet, men eftersom det inte fungera vet jag inte riktigt vad jag ska göra.
    Det finns massor av trådar här om hur du ska göra efter batteribyte. Något i stil med att sätta i nyckeln i tädningen och vrida till ON, och sedan trycka på lås upp 5 ggr eller liknande..

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2018
    Inlägg
    4
    Medlem#
    -
    Okej, ska prova det!

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2019
    Inlägg
    1
    Medlem#
    -

    saab 9-3 aero 06 centallås funkar ej! alll hjälpuppskatas

    Hej alla glada

    har fått problem med min saab 9-3 aero 06 det går inte att låsa eller att låsa upp med fjärren men startar som vanligt utan problem och när den väll är igång går de att använda knappen vid förrardörren men inte när den e avstängd? har provat att byta batteri och att synka den igen. någon som varit med om samma?

  7. #7
    Steg 1 Norrbagges avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Ort
    Tromsø
    Inlägg
    1 888
    Kanskje er dette et første steg å prøve, om du har to fjernkontroller som sluttet å fungere samtidig: http://forum.saabturboclub.com/showt...ötsligt-NG9-3 ?
    Saab 9-3 SC Aero 2.0T XWD/eLSD Aut. 2009. eSID2

Liknande ämnen

  1. Död fjärrnyckel efter batteribyte OG9-5/OG9-3
    Av T-Boy i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2023-04-01, 17:55
  2. Centrallås
    Av Dacke i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-05, 19:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •