Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Ta bort ljuddämpare

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    438

    Ta bort ljuddämpare

    Funderar på att ta bort sista ljuddämparen på min 9000 Turbo 88:a. Kommer den bara låta förjävligt då eller blir det lagom? Sitter ju 3 ljuddämpare på nu.... Nån som har gjort samma sak eller hört nån bil som haft så? Blir i så fall 3" istället för dämparen.
    [Turbolover]

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Frösön
    Inlägg
    992
    Medlem#
    2084

    Re: Ta bort ljuddämpare

    Citat Ursprungligen postat av Ynnoj
    Funderar på att ta bort sista ljuddämparen på min 9000 Turbo 88:a. Kommer den bara låta förjävligt då eller blir det lagom? Sitter ju 3 ljuddämpare på nu.... Nån som har gjort samma sak eller hört nån bil som haft så? Blir i så fall 3" istället för dämparen.
    Sitter det verkligen 3 st på den? Du menar inte 2 ljuddämpare och 1 katalysator? Kan ha fel, jag är lite "off" vad gäller 9000...
    Om du nu ska demontera någon ljuddämpare och ersätta med 3", så är ju närmast motorn att föredra.

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    438

    Re: Ta bort ljuddämpare

    Citat Ursprungligen postat av Joachim 2084
    Citat Ursprungligen postat av Ynnoj
    Funderar på att ta bort sista ljuddämparen på min 9000 Turbo 88:a. Kommer den bara låta förjävligt då eller blir det lagom? Sitter ju 3 ljuddämpare på nu.... Nån som har gjort samma sak eller hört nån bil som haft så? Blir i så fall 3" istället för dämparen.
    Sitter det verkligen 3 st på den? Du menar inte 2 ljuddämpare och 1 katalysator? Kan ha fel, jag är lite "off" vad gäller 9000...
    Om du nu ska demontera någon ljuddämpare och ersätta med 3", så är ju närmast motorn att föredra.
    Ja det sitter 3 st ljuddämpare på den. Är inget katalysator på den. Okey... Ja helst vill jag ju ha 3" helsats men kostar ju pengar
    [Turbolover]

Liknande ämnen

  1. Ta bort ljuddämpare för luftburk?
    Av Saabturbo__ i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-08-28, 09:26
  2. Får man ta bort en ljuddämpare?
    Av THE_SAAB_DUDE i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2005-04-28, 01:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •