Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 24 av 24

Ämne: Startmotor går ej, C-lås ur funktion OG9-5

  1. #21
    Steg 1 Norrbagges avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Ort
    Tromsø
    Inlägg
    1 626
    Citat Ursprungligen postat av Aero2000aut230 Visa inlägg
    - Som vi förstår så är det 2 olika saker som fallerat, starten och c-låsningen.
    Oppstod begge disse to sakene samtidig (og ev. under hvilke omstendigheter; var slik ved kjøp, kom under kjøring, ved en start etc.)?

    Et forslag (om det ikke allerede er utført) til kontroll av noen sikringer og spenningen på disse: #11, 17 og 26 i elsntralen (IPEC) i instrumentpanelet, med tenningsnøkkelen i posisjon "ON". Spenningen på #5 i IPEC med nøkkelen i posisjon "OFF" etter å ha blitt vridd fra "LOCK".

    Spenningen skal være helt lik som den på batteriet.
    Saab 9-3 SC Aero 2.0T XWD/eLSD Aut. 2009. eSID2

  2. #22
    Hej, ja bägge dessa fel var samtidigt. Min vän köpte bilen så här. Bilen hade stått still i ca 1 år. han ska testa dina tips i helgen. Återkommer

  3. #23
    Hej igen, det var bra spänning på all dessa säkringar, 11,17 och 26. Efter tips från en kollega så plockades säkring 17 bort 2 ggr. Nu går ej startmotor längre samt det kom upp SPD och symbol O med snedstreck i, "Spärrad" ? i Displayen. Någon som har Tech2 i Sthlm område? Name your price

  4. #24
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2015
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    204
    Medlem#
    10062

    Startmotor går ej, C-lås ur funktion OG9-5

    Jag var ute och felsökte bilen med mitt Tech2-verktyg. Hittade alla bussar förutom en specifik, kan ni gissa vilken det var?

    That’s right, TWICE. Den var bränd!

    Vi började med diagnosticering som sagt och visade på att enheten inte hittades, okej då kollar vi kablarna tänker jag som första åtgärd. River ur förarstolen och lite inredning, kommer ned till TWICE som visade sig var bränd.

    Ny enhet skall beställas av bilägaren. Jag tipsade om att ett måste för ny enhet är att minst en fungerande nyckel/transponder måste medfölja, då den ska köpas via skroten. Är det något annat som måste beaktas, förutom att matcha modellnumret? Sökte i EPC och fick upp nummer som inte stämde överens med den som satt i bilen. Den som satt i bilen fanns inte ens att söka på i EPC (bifogar bild).

    Bilen är 9-5 2002 enl. Tech2.

    //Kerim

    1 användare gillar detta inlägg


    Senast redigerat av Kerim den 2018-12-07 klockan 08:55. Anledning: Korrigering nyckel/transponder
    Saab 9³ Aero -01 Steg 6 350hk BioPower - är nu i bitar!
    Saab 95 Griffin -10 Steg 1+ 250hk BioPower
    Tech2 med CANdi samt GlobalTIS och säkerhetsaccess.

Liknande ämnen

  1. Gifta in nycklar NG-9-3 -2003 B2??. Vad behövs?
    Av daspunner i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2018-04-27, 12:37
  2. Svar: 11
    Senaste inlägg: 2017-07-06, 21:22
  3. Saab 9-3 2.0t vector -03 Bortappade nycklar
    Av Nissee i forum Allmänt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2015-03-04, 23:11
  4. Ingifte av beg. nycklar. 9-5 2003 Funderingar...
    Av daspunner i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2014-04-11, 18:19
  5. Stöldskydd ur funktion vector kombi ´06
    Av stefanos i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-07-12, 16:51

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •