Tjena alla här. Jag är helt ny här o är väldig okunnig gällande bilar.

Jag har ett ”vanlig” problem med Saab 9-3 2,0T 2003 och ändå inte.

Jag får (Ibland) Inget ljud på Radio/Blinkers/B-sensor. Det började med att det kändes som den glappa till o från. Typ 50/50 och radion ville gärna stänga av sig i en sekund o slår på av sig själv om o om igen då o då. men nu har problemet blivit värre så vi säger 95% fungerar inte dom längre.

Jag vet att i dom flesta fallen är att det är Amp1(förstärkare) som gett sig.
Byter man så funkar det ... men av alla som hade liknande problem så var det ingen som hade exakt samma problem som mig. Då min fungerar faktiskt lite iaf och inte helt dött som alla andra. Så säkring kollade jag aldrig på.(kan göra det imorgon)

Den får ström o allt som behövs. Men så fort man trycker in på Radio läge så dör stereon o starta sv sig själv igen. Blinkers funkar när den vill. Och sensor med. Har även märk ibland att när radion dö i en sekund för att starta igång igen så dö 12V i en sekund också i samband med det. :/

Det är därför jag är Osäker om det är Amp1 som är felet som alla andra eller nån slags elfel?

Och en fråga till.

Om amp1(förstakare) måste verkligen byta för 2000 kr? Kan man väll köpa en ny Eftermarknad bil förstärkare ?

Hörde att Saab 9-3 ss 03-06 har Fiber obtiskt system i ljudsystem ?

Så är det ens möjligt för mig att byter ut Amp1 mot sånna förstärkare. (Om det nu inte var el fel problem på något sätt)

Tack för eran svar i för väg