Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 29 av 29

Ämne: Inget ljud i stereon NG9-3 -06

  1. #21
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2018
    Ort
    Stockholm, Sköndal
    Inlägg
    25
    Medlem#
    -
    Citat Ursprungligen postat av PelleJ Visa inlägg
    Säkring 25 under huven.
    Om AMP1 inte har någon spänning så skulle hela ditt ljudsystem vara tyst.
    AMP1 är mest troligt halvtrasig där optiska fiberbussen fortfarande fungerar.
    Tack PelleJ

    Då låter det ju inte som säkringen. Är det värt att kolla kontakter/glapp osv på AMP1. Skulle det kunna vara något sådant, eller har AMP 1 helt enkelt gett upp (förutom fiberbussen då)?

    Mvh.

  2. #22
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 866
    Medlem#
    4458
    Det var precis det jag skrev i ett PM som svar på samma fråga i PM. Att AMP1 troligen är trasig men med fungerande slinga.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  3. #23
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2018
    Ort
    Stockholm, Sköndal
    Inlägg
    25
    Medlem#
    -
    Jag har varit i kontakt med Orio och alldeles nyss så har de påbörjat ett renoveringsprogram av dessa AMP1-förstärkare.

    Renoverade AMP1 har art nr 3202012 och det finns 8 renoverade enheter just nu hos Orio. De ger 3års garanti.

    Deras rekommenderade pris är 2396 Sek + moms för artikeln, 2995:- ink moms.

    Även en stomkostnad ( pant ) på 500sek men den får man ju tillbaka vid inlämning av en trasig.

    Mvh.

  4. #24
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2007
    Ort
    Rättvik
    Inlägg
    14
    Hejsan

    Jag lyfter tråden.

    Jag har inte heller något ljud längre. Varken varning, blinkers eller vanligt "radioljud". Det är så illa till och med att när jag slår på radion (jag har ICM1, den enkla utan display) med ratten på radion så händer det heller inget i SID:en. Den ska ju ändå visa vilken radiokanal?

    Hur som så har jag demonterat AMP1 under förarsätet och sett att på inkommande kablar så lyser "In" ingången på fiberkabeln när jag tagit bort kontaktstycket.

    I och med den lyser och att jag ändå inte har något ljud, är då AMP1 trasig? Tacksam för svar!
    Senast redigerat av Injis den 2019-09-05 klockan 21:44.

  5. #25
    Individuell mappning
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    8 496
    Medlem#
    6973
    Du borde se information i displayen även med trasig AMP1.
    Låter som huvudenheten ICM är trasig.
    9000 A50 2.0t -97 bruksbilen
    9000 CSE 2.3T -95 pysselbilen
    9000 -85 projektet som spelar död

  6. #26
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2018
    Ort
    Stockholm, Sköndal
    Inlägg
    25
    Medlem#
    -
    Då jag har en ny AMP1 så var det inte den som var trasig när blinkers och radio ibland lade av. Dålig säkring i Elcentral i motorrummet, säkring nr 25 – 20A, Förstärkare System 2. Bytte och sedan funkade allt. Värt att prova iaf

  7. #27
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2010
    Ort
    Holmsund
    Inlägg
    1 748
    På min 2006:a med alla ljud tillbehör såsom icm3 amp1 o 2 telefon navi m.m så kunde ehu vara helt död när det var avbrott på fiberbussen.
    Enligt mitt tycke ett dåligt ljud även om allt fungerar och man har det största systemet.
    Det märkliga är att det faktiskt är bättre ljud i baksätet än fram, skitsystemet går inte ens att ta bort för då tappar man blinkersljud.

    Största problemet med hela systemet är egentligen inte fiberbussen eller delningsfrekvenserna till respektive högtalare utan för lite effekt på förstärkarna samt dåliga högtalarelement. (subben har dock ett hyffsat element men för lite effekt)
    Dom tidiga 9-3 orna har väldigt lite isolering/ljuddämpning, det mesta vibrerar i inredningen
    Senast redigerat av PelleJ den 2019-09-06 klockan 19:42.

  8. #28
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2007
    Ort
    Rättvik
    Inlägg
    14
    Citat Ursprungligen postat av Lakeflax Visa inlägg
    Då jag har en ny AMP1 så var det inte den som var trasig när blinkers och radio ibland lade av. Dålig säkring i Elcentral i motorrummet, säkring nr 25 – 20A, Förstärkare System 2. Bytte och sedan funkade allt. Värt att prova iaf
    Jag får prova ikväll igen. Jag har bytt säkring vid förardörren till en ny, men jag får byta även den i motorrummet.
    Jag är lite inne på som "Hyvens" säger, huvudenheten har nog också pajat?

    Anledningen till allt det här är att älsklingen där hemma glömde så klart att stänga förar och passagerar fönstret i ett monsunregn. Jag var själv inte på plats när det här hände så jag vet inte riktigt hur pass blött det vart inne i bilen.

  9. #29
    Individuell mappning
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    8 496
    Medlem#
    6973
    Det låter mer sannolikt att AMP1 skulle blivit fuktskadad än ICM, men man kan ju ha otur.
    9000 A50 2.0t -97 bruksbilen
    9000 CSE 2.3T -95 pysselbilen
    9000 -85 projektet som spelar död

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •