Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Bury CC9060 som inte fungerar som det är tänkt.

  1. #1

    Bury CC9060 som inte fungerar som det är tänkt.

    Hej på Er Alla.
    Har blivit ägare till en SAAB 9-5 år 07 2,3 Vector. Där det sitter en Bury CC9060 bluetoth handsfree till mobiltelefon. Har parat ihop en Ericsson Xperia telefon några år gammal. Samt n Samsung S3 tror jag det är. Provade att ringa från min fasta telefon till Samsung tel. När samtalet kom såg jag i displayen på Buryn vem som ringde, radion tystnade det gick att Svara genom att trycka på Buryns dispaly. Men inget hördes i bilens högtalare eller i den fast telefonens lur. Någon som har erfarenhet av denna Bury CC9060 som kan hjälpa mig. Skulle uppskattas mycket. Då det är lite surt attinte kunnanyttja handsfree i bilen nu när det är förbjudet att använda mobil i bilen utan handsfree.
    Tack på förhand.

    Mvh John Eriksson i Bollnäs.

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2017
    Inlägg
    12
    Medlem#
    -
    Hej,
    Jag har också investerat i ett Bury CC960 till min N-G 9-3 dock har jag inte installerat denna ännu då jag väntar på en kabel till för att koppla mot TEL1 kontakten.
    Du är säker på att du kopplat kablarna på korrket sätt till TEL1 kontakten?

    Det finns två svarta kablar där ena ska var kopplad till:
    jord (stift 1)
    och ytterligare en svart för:
    jord för ljud (stift 7) (ska vara märkt med "-" minus).
    Svart/vit ledning ska vara kopplat till sift 16 för linjeutgång signal.

    Återkom gärna om du löser det samt kan visa bilde på din installation.

    - - - Uppdaterad - - -

    Hej,
    Jag har också investerat i ett Bury CC960 till min N-G 9-3 dock har jag inte installerat denna ännu då jag väntar på en kabel till för att koppla mot TEL1 kontakten.
    Du är säker på att du kopplat kablarna på korrket sätt till TEL1 kontakten?

    Det finns två svarta kablar där ena ska var kopplad till:
    jord (stift 1)
    och ytterligare en svart för:
    jord för ljud (stift 7) (ska vara märkt med "-" minus).
    Svart/vit ledning ska vara kopplat till sift 16 för linjeutgång signal.

    Återkom gärna om du löser det samt kan visa bilde på din installation.

    /Alexander

  3. #3
    Hej.

    Har inte fått igång min Bury CC9060 än. Tog en bild på centralenheten som jag skulle vilja visa här. Har inte försökt koppla på något annat sätt. Utan endast lyckats få Svenska i Buryn och uppdaterat till senaste mjukvaran i Buryn.

    Mvh John Eriksson i Bollnäs.
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  4. #4
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 867
    Medlem#
    4458
    Johns bild finns där den ska. Inga problem att få upp.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2017
    Inlägg
    12
    Medlem#
    -
    Stämmer visas i webläsaren Firefox men inte i Chome

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2017
    Inlägg
    12
    Medlem#
    -
    Kopplingen till centalenheten är korrekt gjord och nedtoningen när telefon samtal kopplas verkar fungera.
    Dock att inte samtalsljudet hörs tänkter jag har något med kopplingen till TEL1 kontakten eventuellt inte är rätt kopplat.

  7. #7
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2017
    Inlägg
    12
    Medlem#
    -
    Hej,

    Kopplade ihop min CC9060 idag efter att fått jaga min order som borde kommit för en månad sedan. Hade beställt en sladd för att koppla in CC9060 till Tel1 kontakten.
    Kopplade in min enheten med och kopplade på mikrofonen (svanhals mikrofon). Jag hade inte några problem med att höra samtalet i bilens högtalare.
    Allt fungerade bra förutom röst upptagningen av mikrofonen. Rösten hördes mycket lågt antar att det kan vara någon koppling som måste ändras. Kanske det gamla systemet som sitter i bilen (bluetouch) som gör att det blir fel... Får återkomma med resultat.

    Ska ladda upp lite bilder hur det ser ut i bilen framöver som kanske hjälper dig.

  8. #8
    Hej.

    Vore mycket trevligt med lite bilder.

    Mvh John Eriksson i Bollnäs.

  9. #9
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2017
    Inlägg
    12
    Medlem#
    -
    Nu har jag gjort framsteg med systemet. Har fått igång ljudupptagning av mikrofonen som kom med i kitet. Verkar som att svanhalsmikrofonen som finns i bilen inte är kompatibel av någon anledning.

    Det jag har gjort är att kopplat in den via TEL1 kontakten och kopplat in mikrofonen som kom med i kitet.
    Därmed har jag ett fungerande system. Ska lägga upp bilder efter som jag itne gjort en fast installation.

    Jag stött på trådar om mute problem med handsfree kit i SAAB bilar.
    John har du någon TEL1 kontakt i bilen? Vad är det för stereo du har i bilen?

    Här är en bild på TEL1 Kontakten:
    http://charlemagne.se/saab/parrot/parrot03.jpg

  10. #10
    Hej Cosmopope.

    Sitter en originalmonterad ljudanläggning i Vet inte vilken variant det är. Då det tydligen finns olika alternativ på ljudanläggning. Kanske går att räkan ut om jag räknar antalet högtalare.

    Mvh John Eriksson i Bollnäs.

  11. #11
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2017
    Inlägg
    12
    Medlem#
    -
    Citat Ursprungligen postat av John Eriksson Visa inlägg
    Hej Cosmopope.

    Sitter en originalmonterad ljudanläggning i Vet inte vilken variant det är. Då det tydligen finns olika alternativ på ljudanläggning. Kanske går att räkan ut om jag räknar antalet högtalare.

    Mvh John Eriksson i Bollnäs.
    Okej, mycket underligt att den inte fungerar eftersom den har varit installerad av förra ägaren.
    Nedan har jag en länk som visar på sidan 3 hur stiften ska sitta i VDA/TEL1 kontakten.

    https://docplayer.se/20407731-Saab-9...e-montage.html

    Har du lossat på radio och ACC panelerna. Kanske någon kontakt bakom som inte sitter i ordentligt till radio etc.

    Finns en tråd på detta forum som kanske kan hjälpa:
    http://forum.saabturboclub.com/showt...et-hur-vet-man

Liknande ämnen

  1. Ac fungerar inte
    Av saabkille i forum Allmänt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2015-06-26, 18:58

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •