Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Bränsleläckage OG9-5 -02

  1. #1
    Sugmotor Saabtjejens avatar
    Reg.datum
    maj 2018
    Ort
    Ronneby
    Inlägg
    66
    Medlem#
    -

    Talking Bränsleläckage OG9-5 -02

    Hej! Märkte idag att bilen läcker rätt mycket bensin, luktar när man står bredvid. Rör jag på fläcken som droppat luktar de bensin men "brunt/olja" utseende.

    Lyckades lokalisera läckan (tror jag) men vad är det de läcker ifrån? Det är beläget på passagerar sidan fast där bak. Vad kan behöva göras för stoppa läckaget? På bilden har jag varit borta i en timma cirka, lite mindre.

    Kan de vara bromsläckage? Dock borde de väl inte lukta stark bensin doft. Men de e ju som sagt brunt o oljigt.

    Edit - bränslefiltret va de ja! Tack super-forumet :-)

    Edit 2 - bränslefiltret är nu bytt, tog sin lilla tid "dagar" med banjobultarna o rostlösning som fick göra sin verkan. Dock fick jag problem med skruven som håller upp bränslefiltret med metallremsan, gick inte med 30 torx så bände upp den med mini kofot haha sen in med den nya. Nu läcker bilen inte mer och bränsleförbrukningen har minskat. Lyckat jobb!
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Senast redigerat av Saabtjejen den 2018-10-23 klockan 12:24. Anledning: Löst!
    / Med vänliga hälsningar
    9⁵ vector sportkombi 2,3t 02 - såld
    9³ vector sportkombi 1,8t 08 ♡

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2017
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    408
    Medlem#
    -
    Hej, det är bränslefiltret som läcker. Sitter innanför det där plastskyddet med hål i. Bara att byta, har nog rostat hål i det.

    1 användare gillar detta inlägg



Liknande ämnen

  1. SAAB 9-3 2002 Nordic (B205E) startar ej, bränsle?
    Av Bjorn_Karlstad i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2016-08-24, 19:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •