Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Byta ut original stereo fast behålla original slutsteg OG9-5

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2018
    Inlägg
    3
    Medlem#
    -

    Byta ut original stereo fast behålla original slutsteg OG9-5

    Hej! Har tänkt mig att byta ut mitt as2 system mot en bättre enhet då jag tänkt att bygga in lite bättre bas. Så jag undrar om de finns något enkelt sätt att byta ut original stereo som sitter i men ändå använda original steg till dörr högtalarna. Har hört någon stans att stereon är "gift* med bilen och kan inte bytas ut. Stämmer detta? Handlar om en Saab 9-5 99
    Senast redigerat av Wonka_FX den 2018-09-25 klockan 06:29.

  2. #2
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 192
    Medlem#
    ja
    Hej och välkommen hit!

    Alltså nu vill jag inte vara taskig. Men lite... ...under de ca 20 år som gått sedan din bil tillverkades har denna fråga faktiskt varit uppe ganska (=väldigt) många gånger redan. Även i detta forum.

    Jag kan söka och kopiera in vad jag hittar här. Men det skulle ju närmast vara en förolämpning genom att antyda att jag inte tror att du klarar att "googla" själv. Så jag avstår. Återkom om jag har fel och du vill veta hur man "googlar".

    När du har letat runt lite mer på detta forum, kanske tom använt sökfunktionen och sökt på "Byta original stereo OG9-5" och läst de typ 10 bästa av de 142 trådar som ger träff. Ja, då har du antagligen redan fått svar på dina frågor 5 gånger om.

    Att någon skriver att de oxo vill veta. Att några andra skriver att de inte vet. Att ytterligare några skriver att detta har de redan svarat på 20 gånger. Att det länkas till diverse trådar där man troro att svaret på din fråga finns. Det är inte så ovanligt. Men det hjälper sällan den som frågar.

    Naturligtvis frågar man för man vill veta. Att få reda på att andra redan frågat är inte heller till mycket hjälp. Troligen hjälper inte detta svar heller i sakfrågan.

    Så, snälla:
    Kolla runt lite mer här. All info finns redan. Den kan vara svår att hitta. Men det kommer garanterat inte bli lättare för att vi skapar en tråd till när det redan finns så många i ämnet.

    Och när du:
    Har läst och lärt mera och är på gång med planeringen. Då kommer de nya frågorna. Kanske har du hittat någon bra stereo som du vill koppla in. En ny stereo som inte fanns för varken 20år eller 2månader sedan. Då kommer folk att bli intresserade. Men ta det gärna i en befintlig tråd, som start. (det finns kunnigt folk som prenumererar på bra trådar!)

    Till sist:
    Du har markerat tråden som löst. Det gör vi här när ett problem är löst. Det är osmart om man vill ha svar...
    (redigera ditt första inlägg spå skall du kunna ändra det om du vill)
    ALLT detta sagt i all välmening. Du ÄR välkommen!
    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2018
    Inlägg
    3
    Medlem#
    -

    Question Hög nivå till lågnivå adapter

    Vart är de mest lämpliga stället att få dit en hög till låg nivå omvandlare? Har ett as2 system. SÅ som jag har fattat de så måste jag sätta den på kablarna efter originalsteget då de andra före steget är lågnivå, stämmer de? Ska in med ett extra slutsteg och en bas så. Detta ska sitta i en 9-5a 99 kombie. Skulle även vilja ha tips vart jag ska dra ström kabalen till skuffen.

    Mvh ny saab ägare

  4. #4
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 582
    Medlem#
    4156
    Men vänta nu. Om du byter stereo så har ju den lågnivåutgångar för slutsteg. Finns ingen som helst anledning (utom möjligen att du slipper dra någon kabel) att sätta högnivå till lågnivåomvandlare?

    Sätta högnivå till lågnivåomvandlare gör man för att man inte har några andra alternativ. Det är ingen optimal lösning i övrigt.
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

Liknande ämnen

  1. Byta original stereo Saab 9-5 -01 till Sony dubbel DIN
    Av Stoffe #2959 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-12-09, 17:51
  2. Byta original stereo till beggad original?
    Av boje82 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2012-08-21, 23:03
  3. låg volym med eftermaknads steg o original stereo
    Av kruse i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-07-24, 21:23
  4. Byta ut original stereo i 900 SE 2.0T -97
    Av Linslus45 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-05-15, 02:12

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •