Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Ingen komp NG9-3 -06 B207E

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2015
    Inlägg
    1
    Medlem#
    -

    Ingen komp NG9-3 -06 B207E

    Hej alla saab människor!

    Har slut på idéer nu men det är så att bilen ifråga är helt kompressions lös. Har kollat kedjan och den är hel och den känns spänd efter man kört runt motorn på starten. Har ej någon komp i någon cylinder händer inget på mätaren när jag lägger olja i cylindrarna heller. Har även kollat öd på motorn och gämfört med kammar samt veven och det ser ut att stämma. Min fråga är om någon vet vad jag ska ta mig till och vart jag mer kan felsöka? Om kedjan kuggar på dessa motorer blir dom då helt komplösa? Samt klarar sig ventiler för har inga missljud i motorn när jag försöker dra runt den. Har även prövat att försökt bogsera igång den utan framgång. Bränsle och gnista finns. När felet uppkom så hade bilen rullat ca 1 timme och sen stängts av utanför affären och efter man handlat klart så va den sten död. Även testat med startgas men ingen tendens till att tända då heller. Mvh Erik Larsson

  2. #2
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Torpshammar
    Inlägg
    5 923
    Kompressionen på alla cylindrar försvinner ju inte av sig själv så nåt galet är det ju............(som du antagligen missat) Är den helt komplös så hörs det ju på startmotorn, då snurrar det på som en elmotor går obelastad ungefär. Tänkte mest om din mätare inte fungerar..........

  3. #3
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 118
    Det är inte så enkelt att startmotorn inte hoppar ut och greppar kransen? I så fall så rör ju inte motorn sig och man ser ingen komp...
    Iofs startar den inte med bogsering heller, men är det automat så är det ju rätt väntat

Liknande ämnen

  1. Vad är det som låter i motorn? B207E
    Av wikander i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2016-01-27, 18:36
  2. 9-5a ingen komp
    Av cossie_martin i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2013-04-16, 01:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •