Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Hur laga fäste till p-bromsvajer NG900 -98

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2018
    Inlägg
    16
    Medlem#
    -

    Hur laga fäste till p-bromsvajer NG900 -98

    Jo det är så att fästet som håller p-bromsvajern har rostat och släppt. Jag fick 2a på bes för otillräcklig p-bromsverkan så skulle ner o spänna och då märkte jag detta. Spänner man så släpper väl skiten helt och försöker man slå tillbaka för att spackla så släpper väl skiten också. Nån som har någon bra idé på hur jag ska lösa detta?

    20180917_110419.jpg20180917_110354.jpg20180917_105411.jpg

  2. #2
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Torpshammar
    Inlägg
    5 928
    du måste svetsa. Oftast har det bara spruckit men där lär man ju lappa i lite också. Ur med säte och vik upp matta och sen bränna på bara .

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2018
    Inlägg
    16
    Medlem#
    -
    Borde jag vika ner den fliken som släppt mot plåten igen eller bara svetsa fast den som den sitter? Mycket rost dessutom tyvärr, är inte det svårt att svetsa i?

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Sollentuna
    Inlägg
    344
    Du kommer att behöva klippa till förstärkningsplåt som går ut en bit över frisk plåt så att kraften som skapas när du drar i spaken inte ska tas upp i en punkt. Sen beror det på hur länge du vill att det ska hålla. Vill du att det skall hålla länge behöver du få bort befintlig rost så att den inte ligger kvar under förstärkningen. Då finns risken att det snart har rostat igenom golvplåten, och sprider sig till förstärkningsplåtens fästpunkter. Slarva inte med att vika undan mattan inne i bilen. Då finns risk att det blir brasa där inne medans du ligger under bilen och svetsar.

    Måla sedan på med en bra grundfärg och sedan tjockflytande rostskydd.

    Byter du sen också hävarmen (om de inte redan är insmorda och rör sig lätt) så kommer du glida igenom besiktningen utan problem :-)
    https://shop.speedparts.se/sv/prod/9...s/18-6947.html

    Lycka Till!

    /Martin

Liknande ämnen

  1. Fäste till fjäderben!?
    Av Magnus84 i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-12-08, 22:20
  2. Fäste handbromsvajer NG900
    Av Haga Karlsson i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-03-06, 19:24
  3. Kassa gängor bakre subframe fäste...NG900
    Av Spets i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-04-14, 13:00

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •