Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Kortslutning på växelväljarens glödlampa? OG9-5 Automat

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2018
    Inlägg
    23
    Medlem#
    -

    Kortslutning på växelväljarens glödlampa? OG9-5 Automat

    Jag håller på på att greja vid mittkonsollen på min Saab 9-5 2005 automat. När jag nu monterar dit växelväljare och den vita plastkonsollen till indikeringen för växelväljaren upptäckta jag att glödlampan inte lyser när jag slår på tändningen (fungerade innan jag plockade isär), det är ingen ström på de två stiften heller. Jag undrar om det råkat bli en kortslutning mellan stiften. Tittade i manualen men hittar inte vilken säkring som är kopplad till detta. Någon som vet? Eller har annat förslag på vad det beror på (har provat med två olika glödlampor också)?

  2. #2
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 581
    Medlem#
    4156
    Rimligen kan jag tycka att den bör gå till samma krets som resten av instrumentbelysningen och den säkringen är märkt.

    Dock finns det vissa saker i og9-5,an som inte är uppmärkt eller ens logiskt på säkringarna utan att någon sak är kopplat till någon annan sak.
    I värsta fall kanske du får gå igenom alla säkringarna och kolla så att alla är hela. (Tar inte så lång stund faktiskt).
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  3. #3
    Steg 1 Norrbagges avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Ort
    Tromsø
    Inlägg
    1 890
    Spenningen kommer fra én utgang fra DICE og går også til belysningen i knapper og brytere. Er lyset blitt borte i disse også ligger problemet i DICE eller én av sikringene til den: IPEC C, #5, #8, #16, #17, #20 eller #27.
    Saab 9-3 SC Aero 2.0T XWD/eLSD Aut. 2009. eSID2

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2018
    Inlägg
    23
    Medlem#
    -
    Nu har jag kontrollerat säkringarna och det var #8 som var avbränd. Efter byte fungerar nu lampan igen.

Liknande ämnen

  1. Kortslutning i slutsteg
    Av dziobek i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-27, 22:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •