Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: tempgivar fel eller????

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2005
    Inlägg
    167

    tempgivar fel eller????

    nu har jag köpt en ny temgivare till insprutningen men bilen går inte bra endå det vart ingen skillnad.
    Bilen går fint på tomgång men så fort man gasar lite så dör den.
    Tar jag bort kabeln till temgivaren så går bilen bra.
    Jag har kollat kablarna till boxen o jordningen o det är inga fel

    og t16 lh 2.2

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Sundsvall/Timrå
    Inlägg
    173
    Jag har exakt samma problem, fast nu har det gått så långt att den inte startar alls när "temperatursensor för motorstyrning" (som den kallas) är inkopplad. Även jag har bytt den. Har även bytt bränslepump och bränslefilter.

    Enda skillnaden är väl bilarna..att jag har en 9000 -96a och du en annan.

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2005
    Inlägg
    167
    Ja du jag tycket det är ett konstigt fel vi har.

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Sundsvall/Timrå
    Inlägg
    173
    Nu går min bil igen!
    För lågt bränsletryck hade jag.
    Bilen gick på startgas men inte utan.
    Tog upp pumpen och kollade, först och främst hade verkstan' satt slangarna fel så returen satt på trycksidan...konstigt att bilen gick alls!!
    Sen hade dem skurit av slangen mellan själva pumpen och yttre anslutningen till pumphuset. Då hade dem helt sonika skarvat org.slangen med en grövre slang dvs trätt in org.slangen och försökt hålla dem ihop med slangklammer...men dem hade glidit isär så min soppa gick runt runt runt runt i tanken.
    Dessutom hade dem stackarna böjt plåten runt hålet till pumpen (i golvet alltså) för att få bort pumpen från tanken istället för att skruva lös 3 skruvar och få bort listen mot baksätet...!! Idioter...

    Nu har jag skrivit av mig lite...ursäkta..

  5. #5
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 871
    Citat Ursprungligen postat av Danneh
    Nu går min bil igen!
    För lågt bränsletryck hade jag.
    Bilen gick på startgas men inte utan.
    Tog upp pumpen och kollade, först och främst hade verkstan' satt slangarna fel så returen satt på trycksidan...konstigt att bilen gick alls!!
    Sen hade dem skurit av slangen mellan själva pumpen och yttre anslutningen till pumphuset. Då hade dem helt sonika skarvat org.slangen med en grövre slang dvs trätt in org.slangen och försökt hålla dem ihop med slangklammer...men dem hade glidit isär så min soppa gick runt runt runt runt i tanken.
    Dessutom hade dem stackarna böjt plåten runt hålet till pumpen (i golvet alltså) för att få bort pumpen från tanken istället för att skruva lös 3 skruvar och få bort listen mot baksätet...!! Idioter...

    Nu har jag skrivit av mig lite...ursäkta..
    Kul att det löste sig, eller kanske snarare att du löste problemet & att bilen går igen. Dessutom får vi tacka för återrapporteringen men det kanske vore läge med ett inlägg i "Finans, verkstäder & försäkringar" så att nån annan undviker den verkstaden? Kanske så var det nån av dom som redan nämnts här?

    (Ursäkta att jag inte hann svara på ditt PM Danneh, glömde faktiskt bort det. )
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

Liknande ämnen

  1. Tempgivar resistans ?
    Av andm i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-10-15, 20:47
  2. Tempgivar problem!
    Av sebbus i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-04-12, 18:16
  3. Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-01-27, 22:33
  4. Tempgivar-fläkt som surrar
    Av tvfries i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-06-09, 00:00

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •