Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 24 av 24

Ämne: Synpunkter på Maptun steg 2 till NG9-3X 2,0 BioPower

  1. #21
    Sugmotor fredrikdanreds avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    43
    Medlem#
    9239
    Hej hopp, har också automat med paddlar. Håller med om att det tar för lång tid mellan att man trycker och att den växlar. Men det andra känner jag inte alls igen. Har du 5 eller 6 växlad? Menar du att du kör i 180-190 i en kurva och att den då växlar ner utan att du gör en kickdown?

  2. #22
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2018
    Inlägg
    11
    Medlem#
    -
    Citat Ursprungligen postat av fredrikdanred Visa inlägg
    Hej hopp, har också automat med paddlar. Håller med om att det tar för lång tid mellan att man trycker och att den växlar. Men det andra känner jag inte alls igen. Har du 5 eller 6 växlad? Menar du att du kör i 180-190 i en kurva och att den då växlar ner utan att du gör en kickdown?
    Det är ju givetvis kickdown som gör det. Jag tycker inte riktigt man har koll på det sätt man behöver med automaten. Håller på att testa att välja manuellt men jag vet inte vad jag ska tycka om det. Nu är det ju en cab så det är inte nödvändigt att köra som en flåbuse inte speciellt lagligt heller.

    1 användare gillar detta inlägg



  3. #23
    Sugmotor fredrikdanreds avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    43
    Medlem#
    9239
    Ja jag har Maptun steg7 (Automat) och har kört med det i flera år. Hur skönt som helst, tycker inte att den beter sig konstigt eller att den växlar konstigt. Kör nästan bara på E85 med redline alkohol tillsats, och har aldrig några problem med kallstarter. Byter stift och olja var 500 mil, kanske är det som gör det.
    9-3ss MapTun steg 7

  4. #24
    Grundladd delofsons avatar
    Reg.datum
    apr 2011
    Ort
    Barkarby
    Inlägg
    475
    Medlem#
    10056
    Det är en vanesak, du lär dig förr eller senare hur automatlådan beter sig. Den är oftast väldigt konsekvent, och efter ett antal akiva timmar på kurvig väg får man en känsla för hur den arbetar. Du får ge det lite tid. Som många skriver här, "jag har haft så länge, kört så i flera år". De har helt enkelt lärt känna sin låda.
    SAAB 900 SE 2,0i MY96 *Såld*
    SAAB 9-5 S Kombi 2.0t MY01 *Såld*
    SAAB 9-5 SE Sedan 2.3t MY00 *Såld*
    SAAB 9-3 VectorActive SC 1,8t BP MY08 Nordic Steg1 | Subaru Forester XS 2019

Liknande ämnen

  1. [LÖST] 9-3 2,0 t biopower maptun steg 3++ hugger
    Av nosslar1 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2016-11-22, 22:31
  2. Till er som har/haft Maptun steg 4 biopower till 9-3 sc/ss
    Av Browan i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-07-13, 20:57
  3. MapTun steg 3 BioPower till og9-3 Aero
    Av Mickemannen i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-12-24, 00:50

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •