Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: NOZ

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    96

    NOZ

    Är det någon som har bra tips på var man kan lämna in bilen för mont av lustgas i stockholmsområdet ??? + om någon har ev prisuppgift ( bilen är en 9000 2,3 t -93 )

  2. #2
    Grundladd tecens avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Inlägg
    187
    Medlem#
    -
    Persåker borde väl kunna fixa det där.
    http://www.nitroz.se/persaker/main.html

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    96
    Kanon nån som har fler tips ??

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    96
    Ingen ??????????

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    354
    det finns nån firma långt ner på birger jarlsgatan som iaf har feta nos reklamskyltar uppe.... kommer inte ihå vad stället heter... men en nattrepa i sommarstockholm är välan aldrig helt fel?!
    Saab 9-5 Aero SC MY02

  6. #6
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    5 756
    Innan man funderar på att installera lustgas bör man väl läsa om hur man bör modifiera motorn?
    9-5 Aero -02
    900 RWD - evighets projektet

  7. #7
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    2 539
    900 Power> Exakt... Jag tycker man bör fundera på varför man vill göra det, vad man kan tänkas behöva ändra för att få det att fungera väl hårdvarumässigt, hur man tänkt samordna styrningen av systemet med övrig motorstyrning etc.

  8. #8
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    96
    900 Power vad menar du med mod -av motor ? jag gick igenom min motor i början av sommaren, då byttes t-packning kamkjedja styrningar oljepumpsdrev mm samt allt övrigt kollades då.

  9. #9
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    5 756
    Citat Ursprungligen postat av -AERO-
    900 Power vad menar du med mod -av motor ? jag gick igenom min motor i början av sommaren, då byttes t-packning kamkjedja styrningar oljepumpsdrev mm samt allt övrigt kollades då.
    Ett litet lustgassystem på 50hk kan man säkert köra med orig. motor.

    För att använda lustgas fullt ut, behövs smidda kolvar med tjockt kolvtak, smidda stålstakar för att ens vara något säker.

    Kolvringarna måste täta kanonbra, topplockpackning bör vara en rejäl, gärna med o-ringar. Pinnbultar till toppen och ventilerna måste vara rostfria.

    Andra tändstift också.

    Men det visste du väl?
    9-5 Aero -02
    900 RWD - evighets projektet

  10. #10
    Helt original GULSAABs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Lindsdal
    Inlägg
    968
    [quote=900 Power]
    Citat Ursprungligen postat av "-AERO-":16rjvcnt
    900 Power vad menar du med mod -av motor ? jag gick igenom min motor i början av sommaren, då byttes t-packning kamkjedja styrningar oljepumpsdrev mm samt allt övrigt kollades då.
    Ett litet lustgassystem på 50hk kan man säkert köra med orig. motor.

    För att använda lustgas fullt ut, behövs smidda kolvar med tjockt kolvtak, smidda stålstakar för att ens vara något säker.

    Kolvringarna måste täta kanonbra, topplockpackning bör vara en rejäl, gärna med o-ringar. Pinnbultar till toppen och ventilerna måste vara rostfria.

    Andra tändstift också.

    Men det visste du väl?[/quote:16rjvcnt]

    Ingen som rekomenderar samma sak med 100hk laddtryck Varför skulle det göra någon skillnad?

    Mats

  11. #11
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2004
    Inlägg
    1 773
    påstår ni att d e skrönor att man kan henka dit ett system på 100-150 hk bara såd'r på en maskin sommredan ahr 250 pigga
    jag har både dyselexi och saab

    livet börjar vid 4000 varv

  12. #12
    Steg 6
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    6 787
    jag hade tänkt att prova för skojs skulle nästa sommar på strippen

  13. #13
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2004
    Inlägg
    744
    Jag har kört med NX gas i min 306GTi och det är en rolig upplevelse! Som en hästspark.

    Kul när en VR6:a ligger bredvid och det bli lite "inspirerande" körning. Ett litet tryck på knappen och byebye golf!

  14. #14
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    96
    900 Power - jag glömde att nämna att det system som jag har kollat på är mellan 35-50 hk det borde maskinen klara / för de e ju system för " orginala bilar ". Men men provar man inte så vet man ju inte

  15. #15
    Steg 6
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    6 787
    Citat Ursprungligen postat av -AERO-
    900 Power - jag glömde att nämna att det system som jag har kollat på är mellan 35-50 hk det borde maskinen klara / för de e ju system för " orginala bilar ". Men men provar man inte så vet man ju inte
    så länge man är fullt medveten om att det kan gåsönder så säger jag bar a kör bara testa grenserna det ä rmitt motto

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •