Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: trimluftspjäll??

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    369

    trimluftspjäll??

    9-3 2,0t -00 självklart T5...
    Remember the tight ones

  2. #2
    Steg 3 Johan-99T16s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Bäckefors
    Inlägg
    3 067
    Medlem#
    2661
    Jag mailade lite med killen som säljer dessa, jag anser att man lika bra kan använda standard spjällhus till turbobilar för han sa att de var ca 5mm större. Men jag mätte på mitt spjällhus ifrån min B202-84 och det var större än det mått han skrev åt mig. Så på en insprutningsbil kanske man hittar lite effekt.
    Vet ej, men jag litar inte på detta! 795kr kostar de!
    Johan Carlsson#2661
    Saab 99 Turbo16 Instagram: 99turbo16
    Saab 9-3 SportCombi VectorActive 2.0t BioPower-08
    Tech2 med Candi finnes

  3. #3
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    2 542
    Man ska ha bra mkt effekt innan det är spjällhuset som är proppen på en vanlig saabturbo...

  4. #4
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    5 783
    Citat Ursprungligen postat av Ragnar
    Man ska ha bra mkt effekt innan det är spjällhuset som är proppen på en vanlig saabturbo...
    Jo, har för mig 60mm räcker till 700hk eller något sånt.
    9-5 Aero -02
    900 RWD - evighets projektet

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    369
    Citat Ursprungligen postat av 900 Power
    Citat Ursprungligen postat av Ragnar
    Man ska ha bra mkt effekt innan det är spjällhuset som är proppen på en vanlig saabturbo...
    Jo, har för mig 60mm räcker till 700hk eller något sånt.

    haha då klarar jag mig med mitt orginal ett tag till då!
    but ill get there
    9-3 2,0t -00 självklart T5...
    Remember the tight ones

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2004
    Inlägg
    1 785
    de e väl lite fel å seja så med .. de e u aldrig fel med värre grejer späsielt inte om amn trimamr ?

    ett spjäl med bätre flöde och elelr störe diametr kan u göa skilnad redan på en otrimmad bil .. borde u märka skiland redan på en om mapning .. ?
    jag har både dyselexi och saab

    livet börjar vid 4000 varv

  7. #7
    Steg 6 TD04s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    V Götalands län
    Inlägg
    6 989
    Citat Ursprungligen postat av 900 Power
    Citat Ursprungligen postat av Ragnar
    Man ska ha bra mkt effekt innan det är spjällhuset som är proppen på en vanlig saabturbo...
    Jo, har för mig 60mm räcker till 700hk eller något sånt.

    Det var med en gammal gul Opel i Wheels för några år sedan.
    Kommer inte riktigt ihåg effekten men det var någonstans runt 700hk och gasspjället kom från en og900.



    Mvh TD04
    CH43J6 m.m.

  8. #8
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    2 542
    Citat Ursprungligen postat av gascan
    de e väl lite fel å seja så med .. de e u aldrig fel med värre grejer späsielt inte om amn trimamr ?

    ett spjäl med bätre flöde och elelr störe diametr kan u göa skilnad redan på en otrimmad bil .. borde u märka skiland redan på en om mapning .. ?
    Den största skillnaden du gör lär bli att du ändrar förhållandet mellan gaspedalsläge och tryckfallet över spjället. Lite som att installera snabbgashandtag, för "snabba och riviga starter", på sin moped...
    Men visst, vid måttliga ökningar och hyffsade effekter kan det väl möjligen finnas en poäng.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •