kan man lita på detta??
http://www.blocket.se/view/5520762.htm? ... c=1&city=0
kan man lita på detta??
http://www.blocket.se/view/5520762.htm? ... c=1&city=0
9-3 2,0t -00 självklart T5...
Remember the tight ones
Jag mailade lite med killen som säljer dessa, jag anser att man lika bra kan använda standard spjällhus till turbobilar för han sa att de var ca 5mm större. Men jag mätte på mitt spjällhus ifrån min B202-84 och det var större än det mått han skrev åt mig. Så på en insprutningsbil kanske man hittar lite effekt.
Vet ej, men jag litar inte på detta! 795kr kostar de!
Johan Carlsson#2661
Saab 99 Turbo16 Instagram: 99turbo16
Saab 9-3 SportCombi VectorActive 2.0t BioPower-08
Tech2 med Candi finnes
Man ska ha bra mkt effekt innan det är spjällhuset som är proppen på en vanlig saabturbo...
Jo, har för mig 60mm räcker till 700hk eller något sånt.Ursprungligen postat av Ragnar
9-5 Aero -02
900 RWD - evighets projektet
Ursprungligen postat av 900 Power
haha då klarar jag mig med mitt orginal ett tag till då!
but ill get there
9-3 2,0t -00 självklart T5...
Remember the tight ones
de e väl lite fel å seja så med .. de e u aldrig fel med värre grejer späsielt inte om amn trimamr ?
ett spjäl med bätre flöde och elelr störe diametr kan u göa skilnad redan på en otrimmad bil .. borde u märka skiland redan på en om mapning .. ?
jag har både dyselexi och saab
livet börjar vid 4000 varv
Ursprungligen postat av 900 Power
Det var med en gammal gul Opel i Wheels för några år sedan.
Kommer inte riktigt ihåg effekten men det var någonstans runt 700hk och gasspjället kom från en og900.
Mvh TD04
CH43J6 m.m.
Den största skillnaden du gör lär bli att du ändrar förhållandet mellan gaspedalsläge och tryckfallet över spjället. Lite som att installera snabbgashandtag, för "snabba och riviga starter", på sin moped...Ursprungligen postat av gascan
Men visst, vid måttliga ökningar och hyffsade effekter kan det väl möjligen finnas en poäng.