Första gången jag demontera på en og 9-3 och fasen vilken dum konstruktion att allt sitter ihop!
Lyckades bryta sönder en ABS sensor hållare fram och båda nedra bultarna till dämparna drog jag av. Fick borra ut skruven som håller skivan på ena sidan fram.. Klassiker! Annars gick det typ bra, förutom att drivaxeln var helt av på förarsidan!!! Tur inget allvarligt hände!
Det positiva jag hittade var att det satt powerflex i kontrollarmen och att sänkfjädrarna är H&r och inte Speedparts egna hoppas det lossnar lätt på cabben!
Lossa fjäderbenen på 9-3og var ju ingen höjdare, iaf inte första gången på 20 000mil.
Men efter en del bråkande fick jag på Bilstein dämparna, H&r fjädrarna och även powerflex bussningar som satt på aeron
Sänkte 1,5cm fram och 2cm bak
Körde 6-8 mil och då satte sig fjädrarna lite till så det blev 3cm sänk fram emot original och 3,5cm bak
Helt klart nöjd för att vara sänkfjädrar!
Blir nog riktigt bra tillsammans med kjolpaketet sen
Det kommer bli bra med Aero-paketet, 19” är stort med SE-kjolar.
Aeropaketet ”sänker” fronten ~7cm och sidokjolen ~5cm till så det gör väldigt mycket
Update:
Skruvat delar från reservdelsbilen idag, drygt 6 timmar i mer eller mindre regn.
Så nu har jag två Aero/Viggen paket
Kommer sälja ena sen + kompletta SE paketet.
Walbro 255lph komplett i armatur
Original 15T utan glapp, kändes riktigt fräsch!
2,5" sportsystem, borttagen bakre dämpare, oem dp.
Tog lite blandat bra att ha också:
*Tändkassett
*lmm
*ventilkåpa
*backspeglar
*tanklock
*batteri
Osv osv
Nu är den mer eller mindre redo för sista färden :/
Midjelister skiljer mellan aero och vanliga. Grå på Aero. Matchar paketet bättre om listfältet ska behållas grått.
9000 A50 2.0t -97 bruksbilen
9000 CSE 2.3T -95 pysselbilen
9000 -85 projektet som spelar död
Sätt i en 2-DIN
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & Volvo S60 T8 Polestar)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Jag har distans för höjning vid bakre motorfästet. Så att det blir bättre vinklar på axlarna iom sänkt bil.
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & Volvo S60 T8 Polestar)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & Volvo S60 T8 Polestar)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!