Det blir väldigt intressant att höra om du får det att fungera och vilken väg. Lycka till!
9-3 Aero 2000, 9-3 Aero SS 2005, BMW R1100RS 1993, tidigare 9000 CDi 1989, 900i 1985, 96 V4 1972
Nja, låter mycket märkligt. Det enda som kan hända är att du skjuter luftmansanslutningen från bromsvätskebehållaren och får "förhoppningsvis" bara bromsvätska i hela motorrumet och inte i ansiktet (been there done that..)
Trycket vid en hård inbromsning kan säkert vara uppemot en 100bar.
Update:
Började med biltema bromsluftare och den sög ur en hel del luft fort. Körde x antal sugningar men kopplingen blev bara halvbra.
Testade att trycka in bromsvätska via nippeln med en Oljekanna JACKPOT! tycker kopplingen känns helt ok.
In i bilen och känna på länkaget.
Feljusterat så var tvungen att låsa 4ans växel och lossa 13mm muttern. Trycker spaken försiktigt mot 3an för att den skall glida ut lite. Drar åt muttern och skall dra upp sprinten....
Får inte ut den den snurrar och går att lirka lite upp å ner men får inte ut den. Kan jag ha krökt den på insidan?
Blir så trött på alla jäkla skit fel som radas upp ena efter den andra. Känns som det är en förbannelse över bilen. Har aldrig varit med om liknande.
skumt, sålänge du inte använt någon kraft på spaken när sprinten satt i så låter det konstigt att den skulle krökas.
du råkade inte använda kraft när du lossade muttern på länkaget? om du bara använt en blocknyckel på den t.e.x så blir det ju en del kraft på länkaget.
mycket bättre med förlängare och ett skaft som man kan sätta två händer på och endast få vridningen av muttern.
men det känns inte som du har så mycket att förlora på att använda kraft för att dra ur sprinten, så fram med något så du kan dra ur den.
Har använt förlängare och spärrskaft till muttern och lossade riktigt ordenligt men misstänker att klämman var ihoptryckt ändå så när ja skulle flytta spaken drog den lite i låssprinten.
Nej ska försöka få upp den men den sitter som en ####. Hittar inget bra att dra med utan att kröka den.
Får sova på saken och se om man är smartare imorgon
Kul att det funkade med oljekanna. Tråkigt med spaken. Kämpa
Vackert!
Sweet!!!
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & Volvo S60 T8 Polestar)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Grymt kämpat! Och så fin den är ute i det fria
Hej!
Shit vad läckert!
Bbs ck sitter som en smäck!
Mvh
Mathias
Skönt att du fick ur sprinten och kul att den är på backen igen
Jag brukar ställa länkaget bara genom att titta i hålet i lådan och vid spaken har haft bättre tur med det än med sprint som kan glappa lite.
Nästa gång du byter låda eller koppling så kommer det nog gå 10 gånger snabbare Man lär sig mycket mera på att göra fel än att göra rätt
Tycker det ser ut som du behöver lite större bromsar för att fylla ut fälgen lite
Ja riktigt skönt att det är över
Så är det garanterat, nästa gång kommer bli myyycket bättre för denna gången gick det mesta fel
Ja herregud, bromsar behövs i mängder speciellt med 19"
Får väl bli 308mm till att börja med men hade helst velat ha 314mm minst. Dom oken är ju ljusår bättre hade tx 345mm på min gamla sedan och dom saknar man en del