Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Köpråd beg spridare

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2005
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    813
    Medlem#
    11844

    Question Köpråd beg spridare

    Funderar på att skaffa spridare och byta på min 2.0t BP -06 för vidare trim över steg 1 och vad jag förstått så är det siemens deka 630cc som gäller då. Har lite funderingar då som jag söker svar på.

    1. Vad brukar man få ge för 4st beggade såna?

    2. Brukar det bli fel på dom, är det Ok att köpa såna beggade?

    3. Finns det några andra likvärdiga man kan skaffa och sätta dit?

    4. Funkar kina kopiorna eller är det bara att glömma dom?
    //PA - Sundsvall - Sålt Saaben och åker Hyundai i30 diesel nu pga rådande bensinpriser.....

  2. #2
    Steg 2+ Glader9991s avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Vadstena
    Inlägg
    2 947
    Köp äkta. Ska du köpa begagnade. Försök få tag på ett set som är flödesmatchade innan du köper dem.
    Alternativt köp begagnade och skicka dem själv på rengöring och flödesmatchning.

    1 användare gillar detta inlägg



  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Porki Visa inlägg
    Funderar på att skaffa spridare och byta på min 2.0t BP -06 för vidare trim över steg 1 och vad jag förstått så är det siemens deka 630cc som gäller då. Har lite funderingar då som jag söker svar på.

    1. Vad brukar man få ge för 4st beggade såna?

    2. Brukar det bli fel på dom, är det Ok att köpa såna beggade?

    3. Finns det några andra likvärdiga man kan skaffa och sätta dit?

    4. Funkar kina kopiorna eller är det bara att glömma dom?
    Vad är ditt effektmål? Allt upp till 320hk så hade kört på Bosch 550cc annars deka 875cc

    Skippa kina kopior till all kostnad! I värsta fall skicka dina spridare till Robert uhr så får han fixa 880cc ur org spridarna. Dock lär spridarbilden inte vara den bästa

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2005
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    813
    Medlem#
    11844
    Mitt effekt mål? Jadu inte över 300hk iaf med orginal kolvar. Just nu så 250hk med orginal GT17 och 2,5" halvsats system. Då krävs spridare byte på E85/Biopower bilar. Sen har jag fått ett annat alternativ via PM av en medlem som erbjöd en go karamell som jag ska fundera och suga på och med det så är vi nog uppe och snuddar på 280hk.

    Men som sagt, har ett 2,5" system så för att få i steg 2 så är det bara mjukvara och spridare som saknas. På det benet står jag nu, medans det andra benet vill skena iväg... hahahaha
    //PA - Sundsvall - Sålt Saaben och åker Hyundai i30 diesel nu pga rådande bensinpriser.....

Liknande ämnen

  1. spridare
    Av aeroc i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-08-11, 11:12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •