halloj, hjälper sambons farfar att fixa till sin fina cabbe inför försäljning.
insugssidan var fullkomligt dränkt i olja och den puffade blårök vid kallstart samt plattan i mattan.
gjorde så att jag bytte till en begagnad original gt17 som inte skulle gått så långt.
rengjorde Cobra, intercooler och andra rör/slangar.
nu till saken är den att den ryker nått fruktansvärt efter turbo bytet, hört att detta kan vara vanligt.
först efter ca 1 mil slutar det ryka kraftigt för att helt plötsligt vid tomgång eller låga varv komma tillbaka.
vid kallstart är röken där direkt och följer med på dom höga varven.
har öppnat på insugssidan och där är ingen olja längre och den verkar inte ta någon olja från motorn.
turbon drar bra och jämt vid acceleration.
bilen får något svajig tomgång och bluddrar när röken är som värst stillastående vid kallstart.
vad tror ni? Har jag fått en dålig turbo eller är det olje rester som bränns?
Skickat från min SM-G950F via Tapatalk