Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: Golv 6.2.4 Höger Fram - Rostskada

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2018
    Inlägg
    9
    Medlem#
    -

    Golv 6.2.4 Höger Fram - Rostskada

    Tjenare!
    Besiktigade nyligen min bil och fick den tillbaka med en 2a i protokollet för det som Rubriken säger: GOLV 6.2.4, FRAM HÖGER, ROSTSKADAT

    Min fråga är då till er som har mer än 0-koll på ämnet, är det en dyr reperation att göra? Hålet var väl som en stor apelsin typ, och började sprida sig till resten också.
    Jag bor strax utanför Göteborg så någon rekommendation där omkring vore grymt att få!

    Mvh, Oskar

  2. #2
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 118
    1.1 Vilken bilmodell talar vi om?
    Kan det vara en 9000 och det är domkraftsfästet som är upptryckt?

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2018
    Inlägg
    9
    Medlem#
    -
    Det är en 9-3 från '00 vi talar om

  4. #4
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 118
    Hm. Ovanligt att de rostar där. Är det en ovanlig modell eller ovanligt fin I övrigt? Annars kanske det inte är värt jobbet. Kan du svetsa själv, absolut, men att lämna in på vanlig bilverkstad riskerar ju att bli dyrare än vad bilen är värd.
    Du kan ju också prova I efterlysningsdelen här på forumet och se om någon vill hjälpa dig lite billigare.

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2018
    Inlägg
    9
    Medlem#
    -
    I övrigt är den fin, har givitvis rost på diverse ställen men inte mycket.
    Svetsa är inget jag har någon koll på alls så den tanken är körd.
    Problemet är ju bara att jag måste ju lösa det inför nästa besiktning inom en månad, så försöker ju komma under så billigt det går.

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Du kan ju också prova I efterlysningsdelen här på forumet och se om någon vill hjälpa dig lite billigare.
    Lokaldelen är ett lämpligare val av forumgren och i detta fall då speciellt 'Götlaborg' och varför inte bekanta sig med några här?

  7. #7
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Torpshammar
    Inlägg
    5 923
    Vet en här som också har rost där men det har inte nått en anmärkning än. Är det inte nån stor plugg där det brukar sprida sig ifrån? Nämnda bil har ett väldans stort hål där numera och jag förvarnade lite och sa att han troligen får en tvåa men han klarade sig igen..........Då envisas han dock med att åka till Hammarstrand för de är visst osedvanligt medgörliga där.

  8. #8
    Ordvitsare
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Arjeplog at the polar circle
    Inlägg
    1 688
    Inte bärande del?
    Lyft mattan, fixa plåt och popnita fast. Dra över med tjock rostskyddsmassa. Job done!😊
    massan ljuddämpar oxå,
    Enkelt fix för fin och användbar saab

  9. #9
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2018
    Inlägg
    9
    Medlem#
    -
    Citat Ursprungligen postat av montecarlsson Visa inlägg
    Inte bärande del?
    Lyft mattan, fixa plåt och popnita fast. Dra över med tjock rostskyddsmassa. Job done!������
    massan ljuddämpar oxå,
    Enkelt fix för fin och användbar saab
    Det är nog enkelt om man kan det, men är man IT-nörd är det inte lika enkelt tyvärr

    1 användare gillar detta inlägg



  10. #10
    Helt original MultiMans avatar
    Reg.datum
    nov 2014
    Ort
    Kramfors
    Inlägg
    642
    Jag är IT-nörd sedan 1978 men varför skulle det hindra att man meckar med bilar? Bara att sätta igång och lära nytt, det är alltid kul!

    4 användare gillar detta inlägg


    SAAB 9-5 2.0t 2002 - BMW K100RS Motorsport 1986 - 9-5 2.0t 2002 Vector (skrotas)

  11. #11
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2018
    Inlägg
    9
    Medlem#
    -
    Citat Ursprungligen postat av MultiMan Visa inlägg
    Jag är IT-nörd sedan 1978 men varför skulle det hindra att man meckar med bilar? Bara att sätta igång och lära nytt, det är alltid kul!
    Är IT-nörd sedan, typ, 2012 när jag började gymnasiet

    1 användare gillar detta inlägg



  12. #12
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 177
    Medlem#
    ja
    Det är bara att inse fakta. Bilar blir mer och mer datoriserade. Antalet enheter i bilen som styrs av mjukvara ökar hela tiden. Det finns mycket som är hemtamt för en IT-nörd i en bil. Man kan se bilen som ett system av distribuerade datorer som tillsammans med lite I/O-enheter tillhandahåller funktionen "bil".

    Bara att tex göra som montecarlsson föreslog. Har man inte verktygen innan man börjar, har man dem när man är klar. När I/O-enheten är fixad och stadigt interfacead i plattformen och man nöjt ser på sitt verk, har man mer kunskap, mer verktyg och mer pengar. Jämfört med alternativen, alltså.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av MultiMan Visa inlägg
    Jag är IT-nörd sedan 1978 men varför skulle det hindra att man meckar med bilar? Bara att sätta igång och lära nytt, det är alltid kul!
    En IT-nörd är proffs på att snabbt lära sig nya saker. Annars överlever man inte länge i den branschen. Den förmågan kommer väl till pass. Det ÄR kul!

    1 användare gillar detta inlägg


    §9974§90081§900086§9503†9502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  13. #13
    Steg 1 Arne 2226s avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    ABC-län
    Inlägg
    1 234
    Medlem#
    2226
    Citat Ursprungligen postat av theslothyone Visa inlägg
    Det är nog enkelt om man kan det, men är man IT-nörd är det inte lika enkelt tyvärr
    Det finns många här som vänligt svarar på alla frågor och hjälper till för att sprida kunskap och kunnande, eller hjälper till.
    /arne 2226
    95 2.3t SC bio -08|95 2.0t|9-3 2.0t-99|9-3 2.0t-00|Brenderup LV1000B|Säker H -72
    Tidigare: 95 2.3t bio -07|V40 T4 |9000 CSE 2.3t|9000 CS 2.0i |95 2.0t |9000 CDE 2.3i |900S | Granada Combi |Granada Coupe 2.6 |99 dubbelförgasare |99 dubbelförgasare

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Lös kabel höger fram på OG9-5 -07
    Av csb400 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-04-10, 11:27
  2. [LÖST] Vad skiljer mellan ABS-Givarna höger fram och höger bak? 9000
    Av mågis i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-12-15, 17:10

Behörigheter för att posta

  • Du fÃ¥r inte posta nya ämnen
  • Du fÃ¥r inte posta svar
  • Du fÃ¥r inte posta bifogade filer
  • Du fÃ¥r inte redigera dina inlägg
  •