Har en 9-3 Aero som jag har lite problem med.

Specen är en vanlig B207R som försetts med TD04-18GTX, 3" från turbon, Siemens Deka 875cc, Walbro GSS341, FMIC och BioPower-program av Mackan av föregående ägare.

Det jobbigaste problemet är att den kan vara väldigt svårstartad när den fått svalna helt. Kan få göra någonstans mellan 5-10 försök med varierande resultat, några av försöken står den bara nöter på startmotorn, andra tänder den till en aning men dör direkt. Till slut hoppar den igång med ett litet host, med lite hjälpgas.

När bilen väl är igång går den hur jämnt och fint som helst. Har hänt att jag fått stänga av i princip direkt igen (av andra orsaker) men då startar bilen direkt om man försöker på nytt. Problemen verkar bara uppstå med E85 i tanken.

Utöver detta har jag problem med att det verkar saknas effekt. I samband med mappning lär den ha bänkats till ~320hk, och ägaren som gjort allt har klockat 100-150km/h på 4,56s, samt 100-200km/h på 12,86s (på E85) medan jag som bäst kan få till ~6s respektive ~20s. Nog för att bilen går rätt okej men det känns ju inte rätt, och känns även som att det kan vara relaterat till startproblemens orsak.

Luftfilter är nytt och jag har även petat i nya stift av samma modell som bilen mappats med.

Någon som har några idéer?