Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 34 av 34

Ämne: Nu blir det ingen Saab.

  1. #21
    Steg 4 GlennBs avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Norr om sthlm
    Inlägg
    4 937
    Medlem#
    12120
    Citat Ursprungligen postat av Loffe Visa inlägg
    Har inte provkört Stinger men känns lite tråkigt att motor/avgasljudet förstärks via högtalarna.

    Det är ju ett otyg som dom tyvärr inte är ensamna om, nästan alla tillverkare gör väl sådana dumheter idag ?
    Nu: SAAB 9-5 Aero '07, SAAB 9-5 Aero SC '05, SAAB 9-5 2.0t '99 (Skrotas/säljs dessvärre trots återupplivandet.. ) ..Nu med Tech2.
    Då: SAAB 900 turbo '83, SAAB 9000i '92, SAAB 9000CDE 2.3t '96, SAAB 9-5 2.3t '01

  2. #22
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 014
    Jag har sedan tidigare varit grovt allergisk mot knappar utan funktion. På senare tid har jag även lagt till motorljud i högtalare som features som jag skulle irritera mig grymt mycket på.
    Fredrik J

  3. #23
    Helt original MultiMans avatar
    Reg.datum
    nov 2014
    Ort
    Kramfors
    Inlägg
    642
    BMW har ju haft motorljud i högtalarna på ett antal modeller, även om jag inte minns vilka nu. Inget jag känt behov av att lägga tid på, men var inte nyare M5 en av modellerna? Men som sagt är det nog rätt många premiummärken som gjort detsamma. Tramsigt men knappast en deal breaker.
    SAAB 9-5 2.0t 2002 - BMW K100RS Motorsport 1986 - 9-5 2.0t 2002 Vector (skrotas)

  4. #24
    Citat Ursprungligen postat av wille61 Visa inlägg
    Som tidigare nämnt, Kia Stinger?
    Var hittar ni en Stinger för 250 000 kr?

    Intressant iakttagelse kring 2016 Opel Astra. Vilken motoreffekt? Har du provkört nya Insignia?

    CLA är inte värd pengarna. Då är faktiskt B-, C- eller E-klasserna betydligt bättre bilar.

  5. #25
    Citat Ursprungligen postat av turbo4ever Visa inlägg
    Var hittar ni en Stinger för 250 000 kr?

    Intressant iakttagelse kring 2016 Opel Astra. Vilken motoreffekt? Har du provkört nya Insignia?

    CLA är inte värd pengarna. Då är faktiskt B-, C- eller E-klasserna betydligt bättre bilar.
    Nya insignian med 1.5 var förvånansvärt pigg, hade dock velat ha 2.0t inredningen har verkligen fått sig ett lyft!

  6. #26
    Helt original wille61s avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    669
    Medlem#
    10483
    Citat Ursprungligen postat av turbo4ever Visa inlägg
    Var hittar ni en Stinger för 250 000 kr?

    Intressant iakttagelse kring 2016 Opel Astra. Vilken motoreffekt? Har du provkört nya Insignia?

    CLA är inte värd pengarna. Då är faktiskt B-, C- eller E-klasserna betydligt bättre bilar.
    Ursäkta mig, fick för mig att du skulle köpa en ny bil, my bad!

    125hästars varianten, nya Isignia har jag icke kört. Att jämföra Astra hatchback med till exempel Insignia kanske är lite som att jämföra MB A-klass med E-klass, möjligt att den modellen håller högre kvalité. Så det kanske inte är helt rättvist att kasta skugga över hela märket efter 2000mil~ i en av deras billigare modeller..

  7. #27
    Helt original Ukys avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Onsala
    Inlägg
    716
    Jag får väl svära i SAAB-kyrkan då...

    Mercedes fick mycket stryk i motorpressen förr i tiden, och det höll på att sluta illa
    tills man tog sig i kragen och lanserade den C-klass (W204) samt E-klass (W212) som
    kom 2007-2009. Dessa bilar har ett bra mycket bättre rostskydd än tidigare modeller
    och generellt anses plattformen vara en lyckad lansering. Bilarna har legat i topp i TüV's
    besiktningsstatistik. Jag har en C207 (E-klass Coupé) som snart fyller 10 år. Är tredje
    ägaren och enligt servicedata har bilen haft ett problem med en tempsensor tidigare
    och att jalusin till panoramataket fick bytas. Resten har varit servicekostnader.
    I dagsläget har bilen rullat knappt 9500 mil. Bilen är egentligen ett "ljug" från Mercedes
    iochmed att det är en en C-klassplatta till storlek med E-klassens inredning.

    Jag är mycket nöjd med den. Komfortabel, tyst, fin inredning, sköna stolar,
    bra stereo med navi, panoramatak, etc. Men en Coupé är en bil för två.
    Det går att sitta fyra i den, men bak blir det litet instängt. Fördelarna
    är det relativt låga andrahandsvärdet ... tills man vill byta in den...

    Jag har haft ner bottenplattorna och hjulhusplasten för att leta rost utan att hitta
    minsta tillstymmelse utom en del ytrost på detaljer som plåtklämmor för kablar.

    Den som funderar på en "Äkta AMG" skall veta att dessa bilar exvis inte kan ha dragkrok
    och att alla specialdetaljer till dom är svindyra. AMG i Tysklad = "Adiö Mein Geld".

    Man kan köpa en bil med "AMG Optik", men där bör gränsen gå.

    Förutsättningslöst skulle jag om Du funderar på en Mercedes råda att kolla
    någon beg C-klass W204. I så fall gäller det att se till att den utrustning man vill ha
    verkligen finns med.
    fd. STCS 262

    99GL, 900EMS, 2 x 900 T8, 2 x 9000 T16, NG 900T, 9-5 2.3t, 9-5 Aero, 9-5 3.0 V6 + diverse annat.

  8. #28
    Steg 2
    Reg.datum
    nov 2012
    Inlägg
    2 255
    Citat Ursprungligen postat av Fredrik J Visa inlägg
    Jag har sedan tidigare varit grovt allergisk mot knappar utan funktion. På senare tid har jag även lagt till motorljud i högtalare som features som jag skulle irritera mig grymt mycket på.
    Jag håller med kan man inte få en tyst bil och elbilarna ska väl få motorljud 2019 eller försvann den dumma ideen ?

  9. #29

  10. #30
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2009
    Inlägg
    3 487
    Då har du missat den här, riktigt kul och informativ: http://www.dinskitbil.se/

    1 användare gillar detta inlägg


    9-3 Aero 2000, 9-3 Aero SS 2005, BMW R1100RS 1993, tidigare 9000 CDi 1989, 900i 1985, 96 V4 1972

  11. #31
    Citat Ursprungligen postat av TCarlsson Visa inlägg
    Då har du missat den här, riktigt kul och informativ: http://www.dinskitbil.se/
    Arbetskollegans hemsida :P japp den låter så farligt å VAGs service mot han var skit...

  12. #32
    Steg 4 GlennBs avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Norr om sthlm
    Inlägg
    4 937
    Medlem#
    12120
    Citat Ursprungligen postat av MultiMan Visa inlägg
    BMW har ju haft motorljud i högtalarna på ett antal modeller, även om jag inte minns vilka nu. Inget jag känt behov av att lägga tid på, men var inte nyare M5 en av modellerna? Men som sagt är det nog rätt många premiummärken som gjort detsamma. Tramsigt men knappast en deal breaker.
    Vissa tillverkare drar det ju ännu längre, högtalare som spelar upp "kassaskåpsljud" när man stänger handskfacket exempelvis, störtlöjligt om man frågar mej..

    Ibland innebär ju "akustisk förstärkning" att nån solenoid öppnar nån lucka i avgassystemet så det låter mer under vissa förhållanden dock, det har jag inte lika stora problem med.
    Nu: SAAB 9-5 Aero '07, SAAB 9-5 Aero SC '05, SAAB 9-5 2.0t '99 (Skrotas/säljs dessvärre trots återupplivandet.. ) ..Nu med Tech2.
    Då: SAAB 900 turbo '83, SAAB 9000i '92, SAAB 9000CDE 2.3t '96, SAAB 9-5 2.3t '01

  13. #33
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 014
    Citat Ursprungligen postat av MultiMan Visa inlägg
    Tramsigt men knappast en deal breaker.
    Jo faktiskt är det så för mig. BMW har det på vissa modeller och det finns trådar på nätet om hur man stänger av tramset.
    Fredrik J

  14. #34
    Individuell mappning Fredrik / 1941s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    9 108
    Medlem#
    1941
    Vill minnas att en tidigare kollegas 428 GC hade ljudkuliss. En 4-cyl 245hk 2-liters turbo maskin, men i kupén lät det som en 6-cyl. Blev lite löjligt.

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Ingen laddning, men ändå ingen laddningslampa? og900
    Av nibjo i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-05-20, 14:34
  2. Jag blir så trött på Saab !
    Av Aero++ i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-11-03, 13:25

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •