Upptäckte av en slump att signalen från oljetrycksgivaren är noll och ingenting.
Grundvärde på 880 kPa visas i Tech2, normalt atmosfärstryck är väl omkring 1000-1100 beroende på väder, och oljetrycket bör väl vara högre än det.
Bilen har ju en oljenivågivare också, och olja finns det.
Felkoden som satts är P0522, vilket anger avbrott eller kortslutning mot jord. Påverkar inte CE-lampan.
Hur som helst, den är jobbig att komma åt, sitter ovanför AC-kompressorn och man måste bort med en massa prylar för att ens komma åt kontakten (även om jag tror att jag ser den ovanifrån så är det för trångt).
Förlorar man oljetrycket lär inte givaren göra någon skillnad ändå, det tar väl några varv så är motorrenoveringen ett faktum.
Så... det bör väl inte vara något större problem att köra med den tills dess att man får ork att fixa felet eller (huva) byta givaren?