Resultat 1 till 1 av 1

Ämne: Saab og9-3 2.0T SE -02

Steg 1 Echonators avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Medlem#
    8644

Saab og9-3 2.0T SE -02

Bilen är en 5-dörrars Saab 9-3 SE med "Sport edition" paketet.

Jag har haft bilen i lite drygt ett år och det har fungerat utan några bekymmer. Givetvis är bilen både skattad och besiktad med blankt papper. Inga skulder finns på fordonet!
    Miltal: 232xx mil

Positivt:

- Går riktigt bra i motorn, och inga missljud från växellådan. Likaså turbon är fräsch.

- Ny Webasto bränslevärmare (monterad hösten 2017) med tidursfunktion. Riktigt skönt på vintern! Det finns även elektrisk motorvärmare.

- Extraljus med 2x100 W xenon.

- Nordic Steg 1 Biopower...går riktigt billigt på sprit nu

- Fina sommar- och vinterdäck ingår. 17" sommardäck (6 mm mönster) på originalfälgar (ALU 39), samt 16" dubbade vinterdäck (8 mm mönster) på Super Aero-fälgar (om än repiga och slitna).

- Det demonterbara draget renoverades sommaren 2017 med nytt lås och ny manövermekanism.

- AS3 ljudpaket.

- Djur- och rökfri!

Till det negativa.

- Finns en del rost och lacksläpp i bakskärmarna. Det är mestadels "bara" ytrost, men ser inte snyggt ut...

- Spricka i framrutan på passagerarsidan. Ingenting som besiktningen har anmärkt på genom åren, och heller ingenting som jag har stört mig på.

- AC ur funktion. Jag har inte felsökt mer ingående utan har bara konstaterat att kompressorn är förbikopplad med kortare rem och att jag inte orkade dra runt kompressorn för hand.

- Pixelfel i SID och ACC. Det kommer och går. Vissa dagar fungerar det riktigt skapligt och vissa dagar är en hel del borta.

Övrigt:

I höstas byttes packboxen bakom remskivan och i samband med det tog jag även ner tråget för kontroll och rengöring av oljesilen i förebyggande syfte. Allt såg bra ut och ännu bättre efter lite rengöring.

Servad vid 23k mil med olja, oljefilter, luftfilter och kupéfilter.

Utöver standardutrustning i SE-utförandet så innebär Sport Edition bland annat kolfiberpanel och den snygga halvskinnsinredningen med "turbo" tryckt i ryggstöden.

Det är en riktigt trevlig bil, speciellt på vintern! Den nyinstallerade bränslevärmaren fungerar lika bra på E85 som på bensin, och det finns 3 olika tidur att ställa.

Jag ser ingen mening med att rada upp varenda funktion som fönsterhissar, stolsvärmare m.m som kan anses vara standard på en sådan här bil, men har du några funderingar så är det bara att fråga!

Vad vill jag då ha för denna kärra?
    9000 kr

Bilen finns strax söder om Falun.
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Senast redigerat av Echonator den 2018-06-14 klockan 13:51. Anledning: Annat pris, och ny bild
    Saab 9³ Aero Coupé -01 --> Projektet återuppståndelsen!
    Saab 9³ Aero TTiD -08
    Saab 9³ Aero 2.8T V6 -07

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •