Resultat 1 till 16 av 16

Ämne: Ditec behandling

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    154

    Ditec behandling

    Tja

    Jag har köpt en saab 93 -02 röd som är ditec behandlad 3 gånger, jag tänker inte göra det den fjärde gången. Är det okej att vaxa och polera den som en vanlig bil?


    Mvh
    Mattias "ISBjörnen" Kristensen 5894

  2. #2
    Steg 4 Frals avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    4 204
    Då försvinner Ditecbehandlingen.

    Är den inte bra ett tag till ?


    /Fred
    För länge sedan SAAB 9-5 SC 2,0t BioPower Nordic st1 2006.

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    154
    jag tycker dem ser matt ut i lacken. det är månad 18 i augusti.

    Ska man polera? vad tycks?
    Mattias "ISBjörnen" Kristensen 5894

  4. #4
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    4 600
    Jag har min tjänstebil en röd 9-3SS -04 Ditecbehandlad, vilket jag mycket nöjd med. Fick lackskyddet pålagt vid leverans i maj förra året och hade den på återbehandling i maj i år också, och killen jag pratade med på Diteccentret menade på att de rekommenderar normalt 12månader emellan, och sköter man bilen på ett sätt som är skonsamt för förseglingen kan det hålla lite längre än så. Men de flesta återbehandlar mellan 12-18 månader, så jag skulle rekommendera dig att polera och vaxa lacken ordentligt om du inte vill köra Ditec igen, ändrar du dig kan jag ändå varmt rekommendera den behandlingen.
    Kör Mercedes GLK, Mercedes 560SEC, Saab 9-5

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Lund
    Inlägg
    1 423
    Skulle ALDRIG lackbehandla min bil på Ditec! Sämre kundbemötande har jag aldrig varit med om (gäller Kalmar), sedan förstår jag inte affärsidén att inte behandla bilar som är äldre än sex månader (eller var det ett år?)!?
    Audi A4
    Saab 9-5
    STCS #3660

  6. #6
    Steg 4 Frals avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    4 204
    Jag är helnöjd med Ditec här i Norrköping.

    Det spelar antagligen ingen roll vad det står på burken. Same shit different name. Har du förtroende för personerna som sköter trissan så kan det vara Ditec, BVS, Tefcar, Krontec eller någon annan.

    Kan vara så att min blev Krontec senast. Skit samma, det vara samma kille som gjorde jobbet.

    /Fred
    För länge sedan SAAB 9-5 SC 2,0t BioPower Nordic st1 2006.

  7. #7
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Lund
    Inlägg
    1 423
    Citat Ursprungligen postat av aerofred
    Jag är helnöjd med Ditec här i Norrköping.

    Det spelar antagligen ingen roll vad det står på burken. Same shit different name. Har du förtroende för personerna som sköter trissan så kan det vara Ditec, BVS, Tefcar, Krontec eller någon annan.

    Kan vara så att min blev Krontec senast. Skit samma, det vara samma kille som gjorde jobbet.

    /Fred
    Hur får du dem att behandla din gamla bil då? I Kalmar sa de att Ditec inte behandlar bilar som är äldre än sex (eller 12) månader.
    Audi A4
    Saab 9-5
    STCS #3660

  8. #8
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 919
    Citat Ursprungligen postat av 9-5aero
    Citat Ursprungligen postat av aerofred
    Jag är helnöjd med Ditec här i Norrköping.

    Det spelar antagligen ingen roll vad det står på burken. Same shit different name. Har du förtroende för personerna som sköter trissan så kan det vara Ditec, BVS, Tefcar, Krontec eller någon annan.

    Kan vara så att min blev Krontec senast. Skit samma, det vara samma kille som gjorde jobbet.

    /Fred
    Hur får du dem att behandla din gamla bil då? I Kalmar sa de att Ditec inte behandlar bilar som är äldre än sex (eller 12) månader.
    Jag fick prisförslag på 3700:- för min 00:a.... Men vetefan....de kanske tyckte att den var ny med tanke på skicket!

  9. #9
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    4 600
    Citat Ursprungligen postat av 9-5aero
    Citat Ursprungligen postat av aerofred
    Jag är helnöjd med Ditec här i Norrköping.

    Det spelar antagligen ingen roll vad det står på burken. Same shit different name. Har du förtroende för personerna som sköter trissan så kan det vara Ditec, BVS, Tefcar, Krontec eller någon annan.

    Kan vara så att min blev Krontec senast. Skit samma, det vara samma kille som gjorde jobbet.

    /Fred
    Hur får du dem att behandla din gamla bil då? I Kalmar sa de att Ditec inte behandlar bilar som är äldre än sex (eller 12) månader.
    Snacka om bullshit från deras sida, vafan kan de inte polera upp en äldre lite sliten och oxiderad lack tro? Jag pratade med killen som lade försegling på min visserligen då fabriksnya bil om han även skulle kunna behandla min då elva år gamla 9000 också, visst sade han, inga problem. Den är visserligen väldigt fin i lacken men han andades inte ens att en äldre lack skulle vara något problem.

    Annars håller jag med Aerofred, jag bryr mig inte så mycket om vad som står på burkarna, tror faktiskt det kvittar, jag valde firman efter rekommendationer från en bekant och de råkade vara anslutna till Ditec, en av de mera välkända i branschen.
    Kör Mercedes GLK, Mercedes 560SEC, Saab 9-5

  10. #10
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 445
    Jag har Ditec behandling på min 9-5 Aero -02. Första poleringen var 17/1-05 så visst behandlar de äldre bilar än 6 månader/1 år.

    Kan varmt rekomendera Ditec behandling.
    9-3 Vector SC 2,0T -07
    9-5 Aero 2,3T Sedan -02 - Såld

  11. #11
    Steg 4 Frals avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    4 204
    Min M-01 har jag haft sedan sep-00. Första Ditecbehandling 2003

    Jag har inte följt intervallet. Det är ju deras problem att få den blank

    /Fred
    För länge sedan SAAB 9-5 SC 2,0t BioPower Nordic st1 2006.

  12. #12
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Lund
    Inlägg
    1 423
    Citat Ursprungligen postat av Johan M
    Jag har Ditec behandling på min 9-5 Aero -02. Första poleringen var 17/1-05 så visst behandlar de äldre bilar än 6 månader/1 år.

    Kan varmt rekomendera Ditec behandling.
    Men vad ska man göra om man får det svaret jag fick? De sa det dessutom UTAN att ens ha sett bilen
    Audi A4
    Saab 9-5
    STCS #3660

  13. #13
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 445
    [quote=9-5aero]
    Citat Ursprungligen postat av "Johan M":10t14j3o
    Jag har Ditec behandling på min 9-5 Aero -02. Första poleringen var 17/1-05 så visst behandlar de äldre bilar än 6 månader/1 år.

    Kan varmt rekomendera Ditec behandling.
    Men vad ska man göra om man får det svaret jag fick? De sa det dessutom UTAN att ens ha sett bilen [/quote:10t14j3o]

    Välj ett annat ställe. Verkar ju inte vara serviceminded på det stället du varit.
    9-3 Vector SC 2,0T -07
    9-5 Aero 2,3T Sedan -02 - Såld

  14. #14
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    154
    Min 93- 02 e Laser röd och har blivit matt på vissa delar. ska man köra med polish typ sonax lr rubbing typ buffert 2000 och sedan vaxa?
    Mattias "ISBjörnen" Kristensen 5894

  15. #15
    Steg 1
    Reg.datum
    okt 2004
    Inlägg
    1 231
    erfarenheterna jag har av ditec är inte dom bästa kan jag tala om .. En del riktiga fusk jobb har jag fått in

    Men en vaxning skall inte behövas på MINST 12 månader efter en helrekond med försegling !

    Men 1 lager med glansvax kan du alltid lägga på !

    pmá om du har mer frågor angående försegling och rekond..


    mvh Zankan

  16. #16
    Individuell mappning
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 715
    [quote=9-5aero]
    Citat Ursprungligen postat av "Johan M":ptqb5c7a
    Jag har Ditec behandling på min 9-5 Aero -02. Första poleringen var 17/1-05 så visst behandlar de äldre bilar än 6 månader/1 år.

    Kan varmt rekomendera Ditec behandling.
    Men vad ska man göra om man får det svaret jag fick? De sa det dessutom UTAN att ens ha sett bilen [/quotetqb5c7a]

    Verkar lustigt då jag varit med och haft två bilar på Ditec i Kalmar, MY95 och MY02. Ingen som sa ngt om åldersgräns.


    Mvh

Liknande ämnen

  1. Ditec-behandling - förstörd US-blinkers på 9-3.
    Av TurboCab i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-03-18, 18:21
  2. Ditec behandling nybil
    Av krille dill i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-12, 01:38
  3. ditec behandling
    Av Clas.A i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-12, 20:18
  4. Tvätta bilen efter Ditec behandling!
    Av Crille81 i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-01-09, 11:31
  5. MR CAP behandling
    Av Elin i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2005-07-01, 17:47

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •