Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Cellplast stötfångare bak & SPA OG9-5 -08

  1. #1

    Cellplast stötfångare bak & SPA OG9-5 -08

    Hej

    Jag fick bekymmer med backsensorerna och bestämde mig för att demontera stötfångare. Kablaget till sensorerna var skadat så det har jag fixat ett från skroten. Men jag slogs av att jag bara hade en lång skumplast i mitten och inte de två mindre i hörnen. Artikelnr 12756089 och 12756090

    Är det så att dessa saknas eller har man inte dessa när man har parkeringssensorer? Letade på skroten men verkar inte finnas att få tag på.

    De yttre sensorerna samt kablaget känns som de blir utsatta för en tuffare miljö utan dessa

    /Torbjörn
    Saab 9-5 SC Aero -08

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2018
    Ort
    Västra Stockholm
    Inlägg
    43
    Medlem#
    11629
    Hej

    Var idag under min SAAB Griffin -09, och undrade över de två skumplast delar som sitter på varje sida, vet inte funktionen för dessa.
    Jag har liknade problem med backsensorn, dom går när det är torrt men slutar när det regnar eller om jag tvättat bilen.
    Var hittade du skadan? måste man byta eller kan man skarva i nya biter kabel tror du.

    Bengt

  3. #3
    Individuell mappning
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    8 496
    Medlem#
    6973
    Orio har delarna i lager och de går att beställa för ca 500kr/st. Men de verkar inte ha monterats från fabrik av någon anledning.
    9000 A50 2.0t -97 bruksbilen
    9000 CSE 2.3T -95 pysselbilen
    9000 -85 projektet som spelar död

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Skillnad/likhet stötfångare bak OG9-5 SC/SS
    Av Millo i forum Allmänt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-22, 12:29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •