Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: röda boxar - skillnad??

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Kristianstad, Skåne
    Inlägg
    446

    röda boxar - skillnad??

    Tja alla. Kan ngn kasta ett litet ljus över en fråga jag har:

    Är det ngn skillnad på min röda "trimbox" (orginal) som sitter i min Talladega -89 med DI/APC, förutom siffrorna då, än i en också röd box från en 9000CDT -90 manuell låda? Jag sålde min box+bränsledelen i akvariet till Daniel Ritter på 9000klubben. Han ringde idag och ville lämna tillbaks det eftersom han sa att det inte passade. Ngt med att ett stift el
    två inte överensstämde som i min box. Hans bil e importerad, har också
    DI/APC. Skulle det inte passa rakt av el det kan skilja mellan olika röda boxar?Hans polare hade testat det också i sin cc-turbo (svensk såld) och den passade inte där heller, sa han. Konstigt, kan jag tycka bara.

    Klart att han får lämna tillbaks det, och denna fråga till Er som kan svara, är ínte på ngt vis att misskreditera honom el tror att han bara ångrar sig, för det har man all rätt att göra. Men det skulle vara kul att veta. Jag snackade med Sonesson om detta och han trodde att det skulle passa rakt av. Ngn som kan sprida ett litet ljus över detta??
    mvh putte65
    Varför kör just JAG Talladega?
    Enkelt; Finns inte så många, black is beautiful och den går som bara faaan (den är ju chippad av chipsmats)!!!

  2. #2
    Steg 2
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Sangis (10mil ifrån Luleå)
    Inlägg
    2 069
    ja det enda jag kan hjälpa till med är att jag har 38stift i min röda box till min 9000cc Aero -91, dvs 2.3T långmotorn. Ger 220hk/334nm.

    Art.Nr: 137008611

    kanske en sådan box har använts i nån av dem av nån anledning

    EDIT: Sen sitter det ju Lh 2.2 i Talladegan original vad jag vet och Lh 2.4.2 i Daniels CD.

    mvh Isak

Liknande ämnen

  1. Skillnad på T8 boxar?
    Av henrikg i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-11-26, 19:54
  2. Röda boxar vs. steg 1
    Av Macke J i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-10, 04:23
  3. Röda boxar!
    Av Macke J i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-05, 14:53
  4. En rad frågor om Röda boxar!
    Av SS9000K i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-07-19, 00:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •