Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Lacksläpp skärmkanter NG9-3 -08

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2018
    Inlägg
    5
    Medlem#
    -

    Lacksläpp skärmkanter NG9-3 -08

    Hej lacken har börjat ramla bort på framförallt skärmkanterna fram men även lite på en skärmkant bak !!
    Vad göra skall man slipa med lite slip-papper och sen lägga nån 2 komp grundfärg i lämplig kulör företrädesvis svart då bilen är svart om det finns ??
    Skall man lägga på rostätare först är ju inte så mycket rost lite brunt på sina ställen !!
    Ja vad är bästa rådet ??

  2. #2
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 581
    Medlem#
    4156
    Det låter väl som en bra plan. Rostätare behöver du väl bara göra om det är riktigt rostigt och då får du väl någonstans göra bedömningen om det räcker med bara rostätare eller om du behöver göra en större reparation. För du får ju förhoppningsvis bort all rost genom den där omgången med slippapper.

    Kolla upp vilken färg du har, om den är solidsvart eller någon brytning. Det brukar finnas färgkoder på någon etikett någonstans men osäker på exakt ställe. Kolla kanter på dörrar och i bagagerum/reservhjulsbalja. Med hjälp av färgkoden kan du köpa rätt färg istället för att bara chansa på "svart".
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    882
    Det är inte så att du har fått s.k galvsläpp? Jag är osäker på om man verkligen ska slipa på det då

    Jag fick det på höger skärmkant. ca 3cm långt som flagnade bort. Jag la på ett tjockt lager med grundfärg och sedan bilens kulör på det. Detta var drygt två år sedan och det håller lika bra än (jag gjorde inget förarbete alls).
    Saab 9-3 Vector 175hk/200hk 2008

Liknande ämnen

  1. Rostlaga skärmkanter NG9-3
    Av buhu i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2021-09-12, 11:53
  2. Lacksläpp
    Av Lagesson i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-03-06, 22:39
  3. Lacksläpp
    Av DanneDrutten i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-12-14, 18:20
  4. lacksläpp??
    Av kimmasaab i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-14, 11:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •