Mina föräldrar skall byta ner sig i bilstorlek.
Från og9-5 till ng9-3 (märke byter man inte ).

Deras gamla bil skall ju då säljas, men jag har lite funderingar vad som är bäst att göra innan försäljning.

Först lite om bilen:
En og9-5 Aero 2007 med runt 22500 mil på mätaren.
Finns sommar och vinterdäck (odubbade).

I princip fullutrustad:
Manuell (inte automat )
Titangrå med svarta rails
Hirsch-vinge
Avtagbar dragkrok
Taklucka
Xenon
Ventilerade stolar med minne, värme i baksätet, ljust skinn
AS3, men inte navi

Vill ni kolla själva så:
YS3EH55G973504582

3 ägare, alltid servad på bra verkstad (jag tror inte de var auktoriserade när han servade där de första gångerna men de blev det sen, det är Manne's i Sölvesborg).
Nästan nya Osram-lampor i xenonerna.

Tittar man runt lite på blocket så är ju fullsmetade 06+ Aero inte så vanliga, de flesta som är till salu är rätt så påvert utrustade, typ standard för Aero, och prisbilden varierar rätt kraftigt. Det man kan säga är ju dock att de är attraktiva, de verkar inte ligga länge på blocket, oavsett pris.

Jag bedömer att man borde kunna få 50 för den utan att behöva vänta i en evighet.

Nu till själva problemet som jag behöver hjälp med:

Det är 2 saker som skulle behöva fixas för att kunna få ut 50 för bilen. Växellänkaget är glappt, det är ju en kostnad på runt 2000 att byta, men vad värre är så kom rosten i hundbenen rätt rejält denna vinter, jag blev lite förvånad när jag såg den, för det har verkligen tagit fart. Förra sommaren anade jag bubblor, nu är den brun på en sidan och bubblor på andra.
Jag har ju såklart lite kontakter och jag kan få detta fixat för typ 10000, men frågan är om det är värt det?
Bilen blir såklart avsevärt mycket mer lättsåld utan rost och med fräscht länkage, men å andra sidan kanske någon hellre köper billigare och fixar själv?

Vad tror ni? Lämna in på fix, sätta ut för 55 på blocket och räkna med att få 50, eller kanske försöka med att skippa rep och lägga ut för 42-43 och hoppas på 40?