Resultat 1 till 20 av 106

Ämne: SAAB 9000 Aero renovering (Rost och plåtjobb)

Trådad visning

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Hagfors
    Inlägg
    501

    SAAB 9000 Aero renovering (Rost och plåtjobb)

    Tänkte starta upp en projekttråd här av lite olika anledningar, dels för att komma dokumentera vad jag gjort, få tips och feedback från andra medlemmar, och hoppas på att ni får mig att hålla motivationen uppe när det känns tungt.

    Det hela började för 6 år sedan då min far köpte bilen och hade som mål att renovera upp den, tyvärr råkade han ut för en hjärnblödning och bilen blev stående.

    Övertog bilen för något år sedan men har sedan dess stått kvar i garaget hemma hos min far tills förra veckan när jag hämtade hem den till mitt egna garage.


    En donatorbil köptes och från den plockades en framskärm, och två dörrar om jag minns rätt.
    Fabriksnya bakskärmar har också inhandlats, den ena fick jag tag på hos Svenska SAABklubben, medans den andra köptes av en medlem, Johan Lööf här på forumet som också håller på med en gul Aero som nog många känner igen

    Jag har aldrig lagat rost på en bil tidigare så detta ska bli ett intressant projekt, förmodligen kommer jag aldrig vilja ta i en bil med rost efter att jag är klar med den här
    Plåt har jag jobbat med tidigare så det känns bra.

    Idag gjordes först rycket, började slipa bort lite färg för att hitta alla punktsvetsar i vänster bakskärm, plockade även av motorhuven och plastskyddet nedanför vindrutan, och som jag befarande så fanns det rost även där.
    Så om det är någon som skrotar ner en bil med fräsch rutram , Skicka min ett PM

    Här kommer några bilder på början av en lång resa, håll till godo, så kommer det fler uppdateringar så snart som alla verktyg jag beställt anländer!




    10 användare gillar detta inlägg


    Senast redigerat av Jimmu den 2018-12-29 klockan 17:44.

Liknande ämnen

  1. Saab 9000 Aero -94 renovering
    Av Dab i forum Projekt
    Svar: 257
    Senaste inlägg: 2019-08-12, 09:40
  2. Renovering SAAB 9000 Aero
    Av Jimmu i forum Projekt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2015-08-25, 00:00
  3. saab 9000 renovering
    Av roy_021 i forum Projekt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-10-01, 11:47
  4. Saab 9000 CC Aero renovering m,m
    Av Cabmange i forum Projekt
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2010-08-07, 23:39
  5. lådras och renovering 9000 aero -94
    Av Fastlane i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-11-04, 21:50

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •