Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Larmproblem

  1. #1

    Larmproblem

    Tjo!

    Jag har en 900 -95 med saab originallarm. Nu på senare tid har jag inte kunnat larma på bilen för den börjar tjuta lite när den känner för det.

    Först trode jag att det hade någonting med att det var fuktigt ute, men det stämmer inte, inte för att det är kallt/varmt ute heller.

    Det skumma är att larmet börjar inte alltid tjuta direkt när jag larmar på bilen utan det kan komma efter en 4-5 timmar med.

    Någon annan som har haft samma problem eller vet lösningen på problemet?

    Tacksam för svar!

    /Andreas

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    42
    Nu är jag ingen fena på just SAABs larm, men om du har kontakter vid huv och baklucka så brukar det vara dem som ärgar igen och ger diverse kortslutningar/krypströmmar.

    Även om det är de vanliga dörrkontakterna som fungerar som kontakter så kan det löna sig att rengöra och smörja upp dem. På vissa bilar har man en kontakt för kupebelysning och en kontakt för larmet. På Jeep vet jag iaf att ljuskontakten, som är lätt att hitta och rengöra, inte har med larmet/infodisplayen att göra utan det är i själva dörrlåset som larmkontakten sitter

    /John
    Saab 900 Cab 2.0t -97

  3. #3
    Tack för svaret!

    Hmm, jag är ingen fena på bilar överhuvud taget... så lite mer detaljerad beskrivning vart kontakterna sitter hade varit fint. Kan tänka mig att de har ärgat eftersom mitt baklyse i bakluckan hade gjort det för ett halvår sen...

    Den som vet får gärna berätta vart alla kontakterna sitter. Kan tänka mig att det finns ett par runt bilen.

    Jag har en coupé

Liknande ämnen

  1. larmproblem
    Av -Konrad- i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-09-29, 20:29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •