Resultat 1 till 1 av 1

Ämne: Problem med ACC Felkod 12

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2018
    Inlägg
    2
    Medlem#
    -

    Problem med ACC Felkod 12

    Har en 9-5 2,0t 2000 årsmodell, där klimatanläggningen bråkar lite.

    Har googlat och googlat efter vad som kan vara felet med ACC/klimatanläggningen i bilen. Har förstått att det har med någon av stegmotorerna att göra, nu försöker jag bara hitta vilken eller vad som orsakar felet. Eftersom jag endast haft värme/kyla nere och uppe, men inte rakt fram. Igår rev jag under ratten och sköt de stora hjulet manuellt då kom det luft rakt fram. Samtidigt är det varmt på båda sidor, och kallt(dålig ac, den finns där men inte isande) om än varmare på förar sidan.

    Kör jag AUTO+OFF låter det som om en motor inte riktigt orkar dra runt eller helt enkelt sitter fast.

    Är det något mer som går att kolla under ratten?
    Rev även handskfacket och kollade axeln där och den fungerade, men märkte till min förvåning att det var en kabel lös(sådan som sitter på motorerna till klimatanläggningen). samt att det om ni kollar på bilden:
    Verkar saknas en motor?

    https://photos.app.goo.gl/ie276N85wZOsNEjE3

    *EDIT*
    Efter att ha funderat lite mera, och tänkte att det borde ska sitta en motor där. Sagt och gjort, imorse innan jag körde sonen på dagis, rev jag ner handskfacket på reservbilen jag har stående. och plocka lös motorn som satt där. Kom på jobbet senare, monterade dit, kopplade på, startade bilen, och körde AUTO+OFF med 0 i felkod. Undra varför man plockat bort den sedan inte satt tillbaka någon ny?!:S Men nu ska det bara fyllas på i AC så den kan kyla gött här i vårvärmen!
    Senast redigerat av Vainyards den 2018-05-16 klockan 13:21.

Liknande ämnen

  1. kan felkod ställa till problem?
    Av _MoGGe_ i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-13, 23:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •