Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: OG 9-5 och bränsleump

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2018
    Ort
    .
    Inlägg
    489
    Medlem#
    12638

    OG 9-5 och bränsleump

    Mitt mekar-självförtroende är just nu på en låg nivå.
    Helgens rostskyddsbehandling gick inte bra.
    Koppling till sprutmunstycket släppte, fick rostskyddsmedel överallt, inne i bilen, på motorhuven, på taket, på rutorna, men inte dit det skulle.
    I de hål som jag borrat i dörrar respektive stolpar.
    Suck, det positiva är att jag en grymt blank bil, polerat och vaxbehandlat.
    Använde till slut ett rakblad med brant vinkel för att hyvla bort kladdet på rutorna.
    Nya grejer inskaffat och ny samt förhoppningsvis mindre kladdig rostskyddsbehandling nästa vecka.
    Därför misströstar jag lite och vore tacksam för lite glada tilrop och tips om bränslempump.
    Skvalpskyddet runt pumpen har troligtvis lossnat, jag vill ta bort pumpen och kolla.
    Men vågar inte.
    Ja, jag ska dammsuga och rengöra ordentligt.
    Men hur får jag bort pumpen enklast?
    Göra något form av verktyg så att jag får minst två fästpunkter att "vålda" på?
    Eller ta en stor skruvmejsel och vålda loss?
    Hur gör ni?

    Tack!
    IMG_20180513_211118.jpg

  2. #2
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Torpshammar
    Inlägg
    5 918
    eftersom det är en etanolbil så vet jag inte ens om du har det beryktade skvalpskyddet. Det sitter på vanliga bensinmodeller. Dessutom får du inte upp den där pumpen genom hålet utan tanken lär ner på dessa. Detta efetrsom pumpen är komplett med slangpaketet.

  3. #3
    Individuell mappning
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    8 494
    Medlem#
    6973
    9000 A50 2.0t -97 bruksbilen
    9000 CSE 2.3T -95 pysselbilen
    9000 -85 projektet som spelar död

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2018
    Ort
    .
    Inlägg
    489
    Medlem#
    12638
    Citat Ursprungligen postat av StefanM Visa inlägg
    eftersom det är en etanolbil så vet jag inte ens om du har det beryktade skvalpskyddet. Det sitter på vanliga bensinmodeller. Dessutom får du inte upp den där pumpen genom hålet utan tanken lär ner på dessa. Detta efetrsom pumpen är komplett med slangpaketet.
    OK, inget skvalpskydd?
    Mätaren visade 15 liter men pumpen gick torrt, trodde då att det var skalpskyddet som lossnat, nu är jag tillbaka till ruta 0.
    Då får jag alltså skaffa en bensindunk och några extra 15 ampere säkringar och tanka oftare.
    Har inte haft möjlighet att göra några långkörningar och bilen har bara stått i garaget, dags att ut och långköra.

  5. #5
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Torpshammar
    Inlägg
    5 918
    Jag ska inte säga till 100% att du inte har nåt men samtidigt kan det ju vara andra fel på givaren eller nåt annat. I vilket fall som helst så lär ju tanken ner på dessa.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •