Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 22 av 22

Ämne: Klubbekaler marknadsföring, ett frågetecken

  1. #21
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 177
    Medlem#
    ja
    Citat Ursprungligen postat av Samuelf Visa inlägg
    I en perfekt värld vore allt gratis och tillgängligt i lika stor mån för alla. =D I verkligheten kostar banor, dekaler, skylthållare, klistermärken, träffar, administration och allt sådant pengar.
    Kan vara på sin plats att notera att det mesta av detta ingår i medlemsavgiften. Så för medlemmarna är det redan gratis. Dessutom av de medlemsförmåner du räknar upp är det bara skylthållare och klistermärken som är avgiftsbelagda.

    Citat Ursprungligen postat av Samuelf Visa inlägg
    Vi har en helt galet låg medlemsavgift. Klart att vi skulle kunna höja den med självkostnaden för den dyraste dekalen och låta alla nya medlemmar välja en valfri dekal när de blir medlemmar och sedan låta den ökade administrationen läggas på hanteringstiden av nya medlemmar men jag tror ärligt talat inte att det är så våra medlemmar vill ha det.
    Nä, gratis-dekaler, som inte alla vill eller kan utnyttja är nog ingen bra princip. Vill man ha en, tio eller ingen dekal alls är det bara att beställa och betala för det man utnyttjar.

    Vad man kan fråga sig är väl snarare varför de andra kostsamma medlemsförmånerna, som inte heller alla vill eller kan utnyttja, skall vara gratis.

    Citat Ursprungligen postat av Samuelf Visa inlägg
    Jag ser inte klubb-dekalen i vårt fall som reklam i nån större utsträckning utan snarare som ett tecken på samhörighet och gemenskap. Ungefär som andra "crew"-dekaler.
    Exakt! Och med den inställningen finns det ingen anledning att lägga energi på att sälja dekaler till icke-medlemmar. Speciellt inte när medlemsavgiften är så låg att den verkligt dekalintresserade faktiskt kan bli medlem. Medlemskapet och dekalen signalerar en gemenskap och exklusivitet.

    Men att ha en diskret dekal i ny färg varje år till medlemmarna är inte alls dumt. En dekal för den som vill visa att man är medlem. Det motiverar att betala medlemsavgiften för att det skall synas att man fortfarande tillhör gemenskapen

    Sett i det perspektivet är en årlig gratisdekal inte det minsta orimligt.
    Senast redigerat av Mr.O den 2018-07-13 klockan 03:56.
    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  2. #22
    STCS Styrelse,
    Kommunikationsansvarig
    Samuelfs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    634
    Medlem#
    6969
    Citat Ursprungligen postat av Mr.O Visa inlägg
    Kan vara på sin plats att notera att det mesta av detta ingår i medlemsavgiften. Så för medlemmarna är det redan gratis.
    Lite konstig syn på saker och ting. Jag betalar för att vara medlem. I min värld är det inte "gratis." Klubben erbjuder ett paket, jag köper det och plockar de godbitar jag vill åt.

    Jag har inte varit medlem sedan klubben startades så jag har absolut inte stenkoll på exakt hur den sett ut hela vägen fram hit under de snart 30 år den existerat. Vad jag har pyttelite koll på är att upplägget inte varierat så värst mycket och verkar dessutom ha funkat rätt bra. Att konceptet att locka med tillräckligt många olika saker, för att få en bredare användarbas än vad varje enskild aktivitet/förmån skulle kunna ge, ännu är aktuellt.

    Att många inte utnyttjar varje del av klubben ser jag mer eller mindre som ett krav för att denna typ av verksamhet ska kunna fortsätta att fungera. Alla nyttjar inte rabatterna, alla kommer inte på träffarna, alla brukar inte forumet och det är inte alla som sätter STCS-dekaler på sina bilar oavsett om de varit gratis eller kostat lite. Bredden på klubben gör dock att vi kan vara de vi är och erbjuda det vi gör. Jag tror ärligt talat inte att en gratisdekal per år till ~2000 medlemmar kommer att ge fler medlemmar och jag tror verkligen inte att specifikt frånvaron av en årlig gratisdekal kommer att göra att vi tappar några medlemmar så rent spekulativt ser jag det som en rätt dålig affär för klubben att införa den.

    Men jag kan ha fel. Min åsikt och analys är inte mer värd än någon annans. Kanske är en exklusiv men ändå tillräckligt billig årsdekal den förändring som folket efterfrågar mest.
    Saab 9000 Aero -91 (Projekttråd/ Garaget)

Liknande ämnen

  1. 9-3og byta från T25 till TD04, frågetecken.
    Av Naveus i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2018-03-22, 17:56
  2. Frågetecken inom byte av stereo og95 -98 4D
    Av multi i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2014-01-22, 10:36
  3. Lite frågetecken ang. 9000 Aero
    Av Ynnoj i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-07, 18:48
  4. Lite frågetecken angående 2.0LTT -96!
    Av Tamii i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-04-11, 00:59
  5. Många frågetecken med 9000 2.3T och 2.3i, HJÄLP!
    Av Tamii i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-04-01, 14:20

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •