Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Säkring 22 smäller. 9-3 SS 2004

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2018
    Inlägg
    2
    Medlem#
    -

    Säkring 22 smäller. 9-3 SS 2004

    Jag håller på å brottas med min 9-3 1,8T.

    Den har det stora ljudpaketet så jag har bytt amp01 för att testa om det var problemet. (bättre begagnad som skulle fungera enligt en bildemontering)
    Men någonstans i bilen så är det någon del som har ärgat, rostat eller liknande som gör att jag har ett jordfel.
    Säkringen går direkt när jag stoppar i den utan att bilen är startad.
    Säkringen är placerad i bagaget, 30 Amp, Amplifier, soundssystem III.

    Någon som vet vart jag kan leta? Eller ska jag ge upp å lämna in den för felsökning i samband med en service?

    Börjar bli lite trött på att inte ha ljud i bilen.

    Sent from my HTC U11 using Tapatalk

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2009
    Inlägg
    3 487
    Enligt elschemat i WIS så matar säkring nr 22 bara förstärkaren till de bakre högtalarna. Kan det vara kabeln från säkringen till förstärkaren som är avskavd och kortsluts till jord? Om inte så är nog förstärkaren trasig. Ett "vanligt" jordfel d v s dålig kontakt med jord för en kabel som ska jordas skulle bara göra att förstärkaren inte får matning. Förstärkaren jordas via en krimpskarv som grenar ut till förstärkaren till främre högtalarna i en jordpunkt G14 vid stolsbalken under vänster stol.

    2 användare gillar detta inlägg


    9-3 Aero 2000, 9-3 Aero SS 2005, BMW R1100RS 1993, tidigare 9000 CDi 1989, 900i 1985, 96 V4 1972

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2018
    Inlägg
    2
    Medlem#
    -
    Citat Ursprungligen postat av TCarlsson Visa inlägg
    Enligt elschemat i WIS så matar säkring nr 22 bara förstärkaren till de bakre högtalarna. Kan det vara kabeln från säkringen till förstärkaren som är avskavd och kortsluts till jord? Om inte så är nog förstärkaren trasig. Ett "vanligt" jordfel d v s dålig kontakt med jord för en kabel som ska jordas skulle bara göra att förstärkaren inte får matning. Förstärkaren jordas via en krimpskarv som grenar ut till förstärkaren till främre högtalarna i en jordpunkt G14 vid stolsbalken under vänster stol.
    Tack.. Skall kolla vidare på detta!

    Sent from my HTC U11 using Tapatalk

Liknande ämnen

  1. Säkring 8 smäller direkt why?,standard problembild för 8:an
    Av Garten47 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2013-11-05, 17:47
  2. 9000LTT med ny MV och box från ng900 smäller säkring?
    Av saaba-mannen i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-11-01, 18:09
  3. [LÖST] Säkring 19 går sönder (bränslepumpssäkring) OG9-5 B308 -99
    Av fejjn i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-06-24, 21:23

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •