Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 49 av 49

Ämne: 9-3 Aero V6 B284 -06 köpråd

  1. #41
    Steg 1 benny900s avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    1 266
    Medlem#
    6770
    Det går inte att försvara en billig lösning som skjuter över kostnaden på bilägaren men jag kan försvara motorn på så sätt att den är så härlig att kamkedjebyte får räknas in i budgeten. Det var inte direkt billigt heller på den tiden jag åkte Volvo 940 och den skulle in på storservice med kamremsbyte mm. Men det var också det enda som hände med dessa bilar i fråga om service och reparationer så man valde att acceptera kostnaden.
    Hur man än gör blir det inte billigt att ha bil och om det nu kostar så varför inte passa på att ha kul samtidigt. Lyssna på V6’an och njut, känn trycket i ryggstödet, njut

    2 användare gillar detta inlägg



  2. #42
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2010
    Inlägg
    906
    Lite nyfiken om drb har kollat på 9-3 Som han skrev om ?

  3. #43
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2015
    Inlägg
    46
    jag kommer att itta på den i dag eller i morgon beror lite på honom när han kan visa den.Men det här med kamkedjan är ju något SAAB alltid har haft på sina motorer och försökt lösa även om det inte har varit SAAB egna från början(rätta mig gärna om jag har fel) den ag skall kolla är ju en 06 och då verkar det ju som att kedjan är ett icke problem?
    SAAB har ju genom tiderna haft väldigt lite problem just med kedjan oavsett motortyp.
    Men jag är oerhört tacksam för att så många lägger tid på att svara eftersom det blir en trygghet innan ev köp, manf år en god överblick på vad just denna modell har för fel och brister att det är en go bil vet vi ju alla här på forumet.
    Jag återkommer ikväll eller under morgondagen med resultat när bilen är synad.

  4. #44
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 160
    Medlem#
    2555
    Det är en underbar motor som sagt, men på en -06 är fronten låg jämfört med dom nyare.
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  5. #45
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 855
    Medlem#
    4458
    Att dom är låga fram, speciellt med aerospoiler, är helt klart. Men är den gamla fronten lägre än den faceliftade? Och om det är så, så borde det väl gälla fr.o.m MY08 då faceliften kom, d.v.s MY06-07?
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  6. #46
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2014
    Inlägg
    232
    Medlem#
    -
    Såg en -06 som var ombyggd till senaste fronten (2012). Är det en stor operation?
    SAAB SC 2,0T Aero (2009) XWD/eLSD (MMXVIII)

  7. #47
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124
    Byte huv, skärmar, lysen, front, kylarbalk?. Minst.

  8. #48
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2010
    Ort
    Holmsund
    Inlägg
    1 747
    Citat Ursprungligen postat av RZ Visa inlägg
    Det är en underbar motor som sagt, men på en -06 är fronten låg jämfört med dom nyare.
    Speciellt med dom kortaste h&r fjädrarna!

    1 användare gillar detta inlägg



  9. #49
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2015
    Inlägg
    46
    Det blev tyvärr inget bilköp.
    han droppade bilen från 46 000 till 40 000 och jag så detta morgonen eftter då var det redan försent.

    men tack alla som har svarat och erfarenheten tar ja med till nästa intressanta bil annons.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •