Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 26 av 26

Ämne: Foto/Eftersnack Knutstorp

  1. #21
    Grundladd Beeoss avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    307
    Medlem#
    7606
    Hörde något om ett lotteri vid inpassage. Men blev det av? Missade det i så fall

  2. #22
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    11 309
    Citat Ursprungligen postat av zimm Visa inlägg
    Lite mera film

    Första vändan ut, blött och dant, mest känna på banan under dessa förhållanden:
    https://youtu.be/GLbsubabEYM

    Andra vändan missade jag att få med på inspelning, blev lite hektiskt vid utsläppet så missade att få igång kameran. Lite synd för det var då det gick som mest på bredd för mig ^^

    Eftermiddagen, första vändan, det börjar torka upp lite, det finns ett spår att hålla sig till, en svart 9-3ss med en gripen på sidan går lite brett, jag kommer förbi och går direkt på bredden efter rakan ^^ :
    https://youtu.be/GuzL7QGo968

    Sedan var det lite familjekörning medan hela banan börjar torka upp

    Ut igen, denna runda blev avflaggat efter första varvet, jag tror att det var för att chikanen mystiskt försvann ^^ :
    https://youtu.be/IN-uglJBDBk

    Därefter börjar det bli riktigt roligt


    Sista vändan slutade tyvärr lite tidigt då det parkerades en 9-3 ss vid sidan av banan, så med det avslutades dagens körningar.
    https://youtu.be/eyKI8KUiCG0


    Tack alla inblandade!

    Riktigt trevliga filmer!
    Man ser ju inte hur svårkört det är men det är ändå kul att studera andras misstag
    Tycker mig bara av filmen få känslan att spårvalen inte känns helt rätt ibland. Men det är ju lätt hänt man inte hamnar där man tänkt sig när det är halt.

    Bilen ser ut att gå riktigt fint!

    Vad har du filmat med för utrustning ?
    9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07

  3. #23
    Steg 1 zimms avatar
    Reg.datum
    dec 2010
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    1 490
    Medlem#
    8689
    Citat Ursprungligen postat av SaabAero Visa inlägg
    Riktigt trevliga filmer!
    Man ser ju inte hur svårkört det är men det är ändå kul att studera andras misstag
    Tycker mig bara av filmen få känslan att spårvalen inte känns helt rätt ibland. Men det är ju lätt hänt man inte hamnar där man tänkt sig när det är halt.

    Bilen ser ut att gå riktigt fint!

    Vad har du filmat med för utrustning ?
    Tack håller med om att det är kul att kolla på andras filmer. Just spårval är det jag tycker är mest intressant att kolla på

    I stort så är jag ganska nöjd med spårvalen men det finns alltid ställen att förbättra sig på

    Är det någon speciell kurva du tänker på?

    Bilen går helt okej, det är ganska stor skillnad i hur den beter sig idag från när jag först skaffade bilen. Men det finns en del att förbättra även där, nästa steg tror jag skulle vara diffbroms, den öppna diffen gör att det enhjulas ganska mycket

    Jag filmar med min "dashcam", det är en mobius från några år tillbaka med vidvinkellins. Kameran är fast monterad på baksidan av innerbackspegeln. Den loopar videon, med minneskortet jag har så filmar den i runda slängar 4 timmar. Det jag då brukar göra är att koppla ur den när jag står i depån för att inte riskera att den skriver över något som jag vill ha kvar, och för att slippa leta igenom en massa dötråkig video. Ingen jättebra idé dock ^^ för då kan man missa att koppla i den, och det är alldeles för bökigt att göra om man kommer på det ute på banan. Jag planerar nu att istället installera en brytare, så man kan enkelt slå på eller av kameran vid behov

  4. #24
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    11 309
    I den tvära vänstern innan uppförsbacken och krönet får jag känslan att spårvalet inte är optimalt men jag har aldrig kört banan i verkligheten
    Minns även en sekvens där du blev omkörd av dekalerad bil där det ser ut som du tappar som f.n pga spårvalet.

    Motorstark bil och enhjulsdrift kan ju göra spårvalen lite udda, speciellt i halka.
    Diffbroms är riktigt najs, det lyfter bankörningen flera snäpp tycker jag

    1 användare gillar detta inlägg


    9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07

  5. #25
    Steg 1 zimms avatar
    Reg.datum
    dec 2010
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    1 490
    Medlem#
    8689
    Vänstern innan den tvära högern är lite lurig, för det går uppåt där och bilen lättar mycket, så om man går över helt till höger där så är det svårt att ta sig tillbaka till vänster för att förbereda för den tvära högern.

    Har sett att vissa ligger helt i innerspår på den tvära högern, jag har inte gillat det riktigt ^^ blir så väldigt långsam kurva. kolla t.e.x denna:
    https://www.youtube.com/watch?v=qhd7lXaTenI

    men jag skall nog prova på det spårvalet till nästa gång

    Är det när jag blir omkörd så släpper jag avsiktligt av och håller till höger för att underlätta omkörningen

  6. #26
    STCS Styrelse,
    Kommunikationsansvarig
    Samuelfs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    634
    Medlem#
    6969
    Citat Ursprungligen postat av Beeos Visa inlägg
    Hörde något om ett lotteri vid inpassage. Men blev det av? Missade det i så fall
    Jadå, det blev av. Strax efter när prisutdelningen brukar vara på de banor där vi kan köra 201/402 meter och konbana/slalom.
    Saab 9000 Aero -91 (Projekttråd/ Garaget)

Liknande ämnen

  1. Foto/Video/Eftersnack Knutstorp
    Av SirMacke i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 41
    Senaste inlägg: 2017-04-28, 09:16
  2. Foto/Eftersnack Knutstorp
    Av SirMacke i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2016-04-17, 10:30
  3. Eftersnack Knutstorp 2011
    Av jonTe i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 88
    Senaste inlägg: 2011-05-10, 09:40
  4. [Eftersnack] Knutstorp 11/4 2010
    Av Fredrik / 1941 i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 74
    Senaste inlägg: 2010-04-18, 00:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •