Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Spolarvätskeläckage NG9-3

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2012
    Inlägg
    12

    Spolarvätskeläckage NG9-3

    Hej!

    Är ganska säker på att min spolarvätsketank/spolartank är trasig. Kan i och för sig vara något annat men det finns i stort sett ingen vätska kvar efter någon timme.
    Jag har aldrig meckat med bilar men tänkte ge det här ett försök. Håller mig borta från de livsviktiga delarna som motor, el och bränsle. Men en sådan här sak borde jag klara av som är lite händig och praktisk.
    Så första problemet är att att komma åt behållaren. Finns det guider för sådant på nätet eller hur startar jag? Kanske lättare att hitta information om jag kan de engelska termerna?
    Var kan jag köpa en ny behållare? Hittade begagnade på olika sidor men ingen ny på t.ex Mekonomen.

    Har sökt här på forumet men hittade bara någon enstaka tråd som rörde SAAB 9000.

    Tacksam för all hjälp!

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2010
    Ort
    Holmsund
    Inlägg
    1 747
    Innan du jobbar för mycket så lossa innerskärmen längst fram lite vid vänster framhjul(förarsidan), ta bara lös några skruvar och vik försiktigt ut innerskärmen en liten bit så ser du om problemet är tanken eller en pump/slanganslutning.
    Pumparna/tank sitter väldigt utsatta så med stor sannolikhet har du kört på någonting.
    Ofta är innerskärmen trasig precis där nere.

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2012
    Inlägg
    12
    Tack så mycket! Får se ifall jag hinner idag annars tittar jag på det i helgen.

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2012
    Inlägg
    12
    Som tur var, var det inget fel på själva behållaren. Det läckte från en slang som var kopplad till den högra av de tre pumparna(?). Kopplade loss slangen men kunde inte se någon defekt på o-ringarna så snurrade några varv vit vvs-plast som de har runt gängorna och då slutade det droppa.
    Tack för tipset att ta bort innerskärmen för att komma åt. Blev smidigt när jag ändå bytte till sommardäck.

    1 användare gillar detta inlägg



Liknande ämnen

  1. Spolarvätskeläckage 9-5 -98 sedan
    Av Brun7 i forum Allmänt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-04-26, 00:14

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •