Vilka årsmodeller av 9000 fanns det med EGR-anslutning på 4-ans cylinder på grenröret?
Syftar alltså på grenrör med T25-fläns.
Tänkte försöka pula dit en avgastempgivare på bilen nämligen och då skulle jag behöva få tag i ett sådant.
Vilka årsmodeller av 9000 fanns det med EGR-anslutning på 4-ans cylinder på grenröret?
Syftar alltså på grenrör med T25-fläns.
Tänkte försöka pula dit en avgastempgivare på bilen nämligen och då skulle jag behöva få tag i ett sådant.
9-5 SC 2,3T "Biopower" -05, 96 -80 (projekt), 9-3 Coupé (rostlagning), Opel Omega -99 (Saab B234R), VW Caravelle -88 (Subaru EG33), Subaru Impreza -97, (vinterbil).
Långmotorbilarna har detta.
Osäker når det försvann
9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07
Det borde innebära årsmodell 1993 och tidigare i så fall.
Frågan är bara i så fall när kom "långmotorn" som jag har fattat det så är det bara motorer som har Trionic 5.2 som är "långmotorer" innan Trionic 5 kom så kallades de något annat som typ "H-motorn" eller liknande och saknade balansaxlarna.
Eller har jag fel?
I vilket fall som helst så vet jag att de allra tidigaste årsmodellerna av 9000 hade grenrör med T3-fläns och en sån turbo är det inte aktuellt att sätta i i denna bil.
9-5 SC 2,3T "Biopower" -05, 96 -80 (projekt), 9-3 Coupé (rostlagning), Opel Omega -99 (Saab B234R), VW Caravelle -88 (Subaru EG33), Subaru Impreza -97, (vinterbil).
Från 91- ska det vara T25-fläns på 9000 grenrören.
Det kan finnas nått rör över här. Beror lite på hur bråttom du har. Är lite svårt att kolla nu pga all snö
9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07
Ingen jättebrådska, jag börjar med att anpassa bränslemappen för E85 och sen tar jag tändningen lite längre fram sen.
Det är för att kunna justera in tändningsmappen som jag vill kunna montera en avgastempgivare.
9-5 SC 2,3T "Biopower" -05, 96 -80 (projekt), 9-3 Coupé (rostlagning), Opel Omega -99 (Saab B234R), VW Caravelle -88 (Subaru EG33), Subaru Impreza -97, (vinterbil).
Du kan ju skicka ett PM om du inte hittar något inom rimlig tid.
9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07
Har inte alla T25-grenrör uttaget, bara igenproppat på T5-bilar? Ser så ut på bildelsbasen och i EPC.
9-5 2.3t SC 2005
9-5 2.3t SC 2000, 60000+ mil
9000 CSE 2.3T -93
9000 CSE 2.3t -96
På min bil (1997 B234 kortmotor) så finns gjutningen där fast man har inte borrat och gängat upp själva hålet.
Hade jag haft grejer till det så hade jag kanske kunnat borra och gänga själv men eftersom att det är gjutjärn så tror jag det blir enklare att köpa ett färdigt.
9-5 SC 2,3T "Biopower" -05, 96 -80 (projekt), 9-3 Coupé (rostlagning), Opel Omega -99 (Saab B234R), VW Caravelle -88 (Subaru EG33), Subaru Impreza -97, (vinterbil).
Ska man enbart ha en givare så är det lämpligare att montera denna vid turbininloppet så att man får ett värde som påverkas av samtliga cylindrar, dessutom så kan temperaturen vara högre där än närmare avgasporten. Bäst är det förstås att köra med fem givare i grenröret, alternativt så gör man fem hål och flyttar runt givaren.
Gjutjärn är förhållandevis lättbearbetat.