Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Ng9-3 begagnad nyckel

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2016
    Inlägg
    3
    Medlem#
    -

    Ng9-3 begagnad nyckel

    Hej, har precis köpt mig en bil där båda nycklarna saknar en knapp. Har en hel nyckel från min gamla saab som nu är skrotad, så min fråga är ifall det går att ta den nycklen och programmera till den nya bilen? Handlar om en 9-3 från 2007.

    Ifall det går så antar jag att man måste ha en tech2 för det? Någon här i som bor i närheten av värnamo-jönköping och kanske skulle kunna fixa det för en peng i så fall?

    Tack för svar, mvh Jacob!

  2. #2
    Grundladd Cyklistens avatar
    Reg.datum
    nov 2017
    Ort
    Norrbotten
    Inlägg
    148
    Medlem#
    -
    Det går att bara flytta över innandömet och nyckelämnet så slipper du programmera

  3. #3
    Steg 1 whiskeycolas avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Ort
    Ekerö
    Inlägg
    1 623
    Medlem#
    10853
    Japp, bara att öppna upp. Passa på att byta batteri. Minns inte om man måste synka nyckeln med bilen efter det (genom att stoppa den i tändningslåset).
    Mvh Johan

    93 Aero Coupé -00 • 93X BioPower XWD -10
    Tidigare: 99 GL -84 • 9000 Aero -96 • 93 Aero XWD SC -08 • 95 Aero SC -06 • 93 2.0t Linear SC -06 • 93 Turbo X SC

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2016
    Inlägg
    3
    Medlem#
    -
    Citat Ursprungligen postat av Cyklisten Visa inlägg
    Det går att bara flytta över innandömet och nyckelämnet så slipper du programmera
    Har kollat på det men det är på själva chippet som knappen är borta.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av whiskeycola Visa inlägg
    Japp, bara att öppna upp. Passa på att byta batteri. Minns inte om man måste synka nyckeln med bilen efter det (genom att stoppa den i tändningslåset).
    Du menar att det går utan att programmera? Eller menar du själva skalet? Är chippet som är sönder på mina nycklar

  5. #5
    Grundladd Cyklistens avatar
    Reg.datum
    nov 2017
    Ort
    Norrbotten
    Inlägg
    148
    Medlem#
    -
    Ja då var det värre, då är det programmering med Tech 2 som gäller. whiskeycola menade som jag att byta skalet bara (antar jag).

    1 användare gillar detta inlägg



  6. #6
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2009
    Inlägg
    3 487
    Citat Ursprungligen postat av Mrchips Visa inlägg
    Har kollat på det men det är på själva chippet som knappen är borta.
    Menar du att det är omkopplaren som ska vara lödd till kretskortet som är borta? I så fall och om kretskortets lödöar är hela så är det inte så svårt att löda dit en felfri omkopplare. Omkopplare finns i många tusen varianter så det är svårt att hitta en med rätt dimensioner. Jag köpte en ny nyckel och demonterade en omkopplare från den som monterades på den gamla nyckelns kretskort. Gör man så behövs ingen Tech2. Mindre skador på kretskortet går ganska enkelt att reparera med lite lödvana.
    9-3 Aero 2000, 9-3 Aero SS 2005, BMW R1100RS 1993, tidigare 9000 CDi 1989, 900i 1985, 96 V4 1972

  7. #7
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2016
    Inlägg
    3
    Medlem#
    -
    Citat Ursprungligen postat av TCarlsson Visa inlägg
    Menar du att det är omkopplaren som ska vara lödd till kretskortet som är borta? I så fall och om kretskortets lödöar är hela så är det inte så svårt att löda dit en felfri omkopplare. Omkopplare finns i många tusen varianter så det är svårt att hitta en med rätt dimensioner. Jag köpte en ny nyckel och demonterade en omkopplare från den som monterades på den gamla nyckelns kretskort. Gör man så behövs ingen Tech2. Mindre skador på kretskortet går ganska enkelt att reparera med lite lödvana.
    Precis, kanske kan ta dom knapparna som funkar o löda på den andra, så en funkar helt iaf. Tack!

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2015-12-02, 00:12
  2. Hur kan man få en begagnad nyckel att fungera?
    Av Pette i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-09-01, 14:50
  3. Halvtrasig nyckel, köpa ny/begagnad?
    Av Slender i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-16, 14:46
  4. Köp av begagnad 9-5
    Av Benne i forum Allmänt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2004-12-15, 13:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •