Nej men räckvidden blir irriterande kort.
9-3 Aero 2000, 9-3 Aero SS 2005, BMW R1100RS 1993, tidigare 9000 CDi 1989, 900i 1985, 96 V4 1972
Senast redigerat av Cyklisten den 2018-04-06 klockan 21:50. Anledning: Stavning
Det där beror väldigt mycket på. Det går under vissa förhållanden att utnyttja energin bättre i etanolen, och beror också på hur motorn är anpassad.
Vid låg last och korta körningar så blir det mycket större skillnader än hög last och långa körningar. Dvs. om man motorvägspendlar långa sträckor så är 20% inte orimligt, medan småskvättar stadskörning vintertid kan ge 40% eller mer på en BioPower.
9-5 2.3t SC 2005
9-5 2.3t SC 2000, 60000+ mil
9000 CSE 2.3T -93
9000 CSE 2.3t -96
När jag hade biopowerkonverterad ng9-3 så låg jag på runt 30% mer i snitt. Lite blandad körning då...
9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
Projekttråd: Hot Chilli Project
Etanol duger bra på längre sträckor om man kör snålt, har kört på 40 mil på 0,85 enligt färddatorn (men det var segt!). I stadstrafik är det inte lika kul, då får man nöja sig med att vara miljövän
SAAB SC 2,0T Aero (2009) XWD/eLSD (MMXVIII)
Det återstår att se,
Ligger på ca 1.15 l/mil i förhöjt motorvägstempo.
Ca 10.80kr/mil med dagens pris. Motsvarande kostnad att köra 0.73 L/mil på bensin (10.80/14.80). Så nog är det mer ekonomiskt med E85 nu - och så luktar det gott
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Saab 9-3 Vector 175hk/200hk 2008
Här ja bor har de sänkt e85 mer nu sista veckorna. 9.66 kr l motsvarande bensinens 15.75
Du får väl 175 pollar på E85 också? Så många anledningar att tanka det.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Saab 9-3 Vector 175hk/200hk 2008