Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 57

Ämne: Renovering av en OG 9-3 Aero ("Fjällkon")

  1. #1
    Steg 1 whiskeycolas avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Ort
    Ekerö
    Inlägg
    1 622
    Medlem#
    10853

    Renovering av en OG 9-3 Aero ("Fjällkon")

    "Fjällkon", en förhållandevis välhållen cirrusvit OG 9-3 Aero modellår 2000 med svart skinninredning, skall få lite efterlängtad kärlek.

    Historiken är som följer.
    När jag köpte henne hösten 2016, för 16.000 kr om jag minns rätt, hade hon stått några år inomhus och endast använts fina sommardagar.
    Hon har haft samma ägare sedan ny, en (idag) äldre herre som pendlat ca 20 mil per arbetsdag mellan Gävle och Hedemora.
    Kvittot från nybilsköpet på Eriksson Bilteam i Gävle finns kvar, det enda jag saknar i dokumentationsväg är serviceboken.
    Förklaringen till det är att tidigare ägare varit väldigt duktig att serva den själv och inte hållit särskilt hårt i boken som försvunnit.

    Bilden här är den första jag tagit på henne, vid köpet:

    IMG_2432.jpg

    När jag tog över Fjällkon saknade hon den senaste vevhusventilationen, men trots passerade 22.000 mil fanns inte ett tecken på oljeklet i någon av slangarna eller i motoroljan.
    En del rost fanns utvändigt, och finns fortfarande kvar. Runt hjulhus, innanför dörrlister, på bakluckan, de klassiska ställena antar jag.
    Reservhjulsbaljan ser som ny ut, med original verktygssats fortfarande orörd och inplastad.
    Allt under bilen är väl uppsmort, rostskyddat och lätt att jobba med. T.ex. bromsok och skivor demonteras enkelt med handkraft.
    Tacksamt nog är hon utrustad med ett rostfritt Ferrita-system, så det slipper jag byta.
    Invändigt är hon helt felfri, minimalt slitage på sätena och baksätet helt oanvänt.

    Planen är att enligt bästa förmåga återställa originalskicket, med små icke-invasiva förbättringar där det behövs.

    Åtgärder som redan utförts
    • 2016: Uppgraderad vevhusventilation, stor service
    • 2016: Bytt stereo och högtalare till lite modernare varianter (Kicker KS + Pioneer DEH-80PRS, originalstereon finns kvar)
    • 2016: Renoverat elantenn
    • 2017: Återinstallerat dimljusen
    • 2017: Bytt AC-kullager
    • 2017: Rostlagat bakluckan
    • 2017: Nya bromsok och klossar bak, handbromsrenovering
    • 2017: Åtgärdat mögel i lastutrymmet, får hållas under uppsikt
    • 2017: Bytt startbatteri (originalbatteriet satt kvar men orkade inte riktigt med vintern)
    • 2018: Ny solsensor, reostat för instrumentpanelsbelysningen
    • 2018: Motorvärmare. Behövdes när jag var "mellan bilar" ett tag, men kommer kanske att plockas bort i framtiden.
    • Bytt lite lampor här och där


    Åtgärder planerade i närtid
    Saker som jag vill göra i år, en del redan påbörjat.
    • Lagning av ytrost på lite olika ställen (under dörrlister, i skarvarna på motorhuven, någon blemma från stenskott ovanför vindrutan)
    • Byta framskärmar (finns mycket bra begagnade i lager) och laga upp de som suttit inför framtida behov
    • Bättre lack på bakluckan, nyansen stämmer ej (färg finns i lager)
    • Byta bakluckehandtag som börjat rosta (finns i lager)
    • Renovera strålkastartorkarna
    • Byta växellådsolja (finnns i lager)
    • Åtgärda airbagfel B2863 (förhoppningsvis kontaktfel på styrdon i mittkonsol)
    • Lägga sommardäck på 16" originalfälgarna igen (den kommer inte att köras på vintrarna mer)
    • Installera sladdhärva så att rattknapparna funkar med Pioneer-stereon (finns i lager)
    • Komplett Powerflex-installation (finns i lager)


    Åtgärder inför framtiden
    Lite blandade saker jag vill göra men som inte är av akut karaktär eller som kräver lite bättre mek-möjligheter än jag har just nu
    • Laga eller byta ut en sönderfrätt värmesköld (den krokiga vid avgasböjen innan tanken) som skallrar på tomgång.
    • Nya bromsrör
    • Stålomspunna bromsslangar (finns i lager)
    • Nya fjäderben, fjädrar, dämpare (ingen sänkning aktuell)
    • Ny vindruta (lite blästrad) och samtidigt se över rost runt rutan (har inte sett någon än)
    • Snygga till i motorrummet, byta ut slangar, lite rostlagning, allmän uppfräschning helt enkelt
    • Byta gasdämpare för baklucka och motorhuv (finns i lager)
    • Rostlaga motorhuven och slänga på ny gummilist fram (finns i lager)
    • Rengöring av strålkastare (insatserna ser schyssta ut)
    • Byta ut plasten under framspoiler/kylpaketet (sprucken men buntbandslagad)
    • Fixa spricka i frontläppen
    • Eventuellt byta ut plastdetaljer på bakluckans insida som jag råkade ha sönder vid demontering. Inget som syns, men några fästpunkter fattas.
    • Byta diverse andra gummilister och plastdetaljer som gjort sitt (finns lite smått och gott)


    Det finns ju så klart mer att göra, har tre flyttkartonger med reservdelar varav 25% är begagnat som suttit på bilen.
    Filosofin kring det som plockas bort är att försöka rädda det som räddas kan, och låta det hamna i reservdelslagret igen.

    Fortsättning följer.

    4 användare gillar detta inlägg


    Senast redigerat av whiskeycola den 2018-04-01 klockan 15:00.
    Mvh Johan

    93 Aero Coupé -00 • 93X BioPower XWD -10
    Tidigare: 99 GL -84 • 9000 Aero -96 • 93 Aero XWD SC -08 • 95 Aero SC -06 • 93 2.0t Linear SC -06 • 93 Turbo X SC

  2. #2
    Steg 1 whiskeycolas avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Ort
    Ekerö
    Inlägg
    1 622
    Medlem#
    10853
    Just nu håller jag på att stoppa rosten som finns.
    Jag börjar längst ner och tänkte ta mig upp till hjulhusen.

    Utgångsläget ser inte så jättefarligt ut, vilket är anledningen att jag inte rört det förrän nu.
    Bifogad fil 9722

    Ni som gjort detta förr sitter säkert och småmyser lite... "inte så jättefarligt hehe!"
    Det var lite värre än jag hoppats, men inte helt åt skogen ändå.
    Bifogad fil 9723

    Bakersta hålet för listen på passagerarsidan:
    Bifogad fil 9724

    Förarsidan under framskärmen, ett större hål kan anas där det en gång fanns en skruv för fastsättning av sidokjolen.
    IMG_4642.jpg

    Ett större hål på passagerarsidan där sidokjolen skall fästas.
    Bifogad fil 9725

    Representativ bild för båda sidorna när kjolarna plockats bort.
    Det är skitigt och finns lite rost på sina håll, men det är långt ifrån graven enligt min extremt begränsade erfarenhet
    Bifogad fil 9726

    - - - Uppdaterad - - -

    Efter några varv med roterande stålborste och tvättning med förtunning så ser det ju helt klart hanterbart ut!

    IMG_4674.jpg

    IMG_4675.jpg

    IMG_4676.jpg

    Nu ska jag gå ut och lägga mig på rygg och ta andra sidan.
    Sedan blir det rostätare i omgångar.
    Än så länge törs jag ha det öppet, den lilla ytrost som kan komma blir nog enkel att slipa bort innan grundfärgen ska på.

    4 användare gillar detta inlägg


    Senast redigerat av whiskeycola den 2018-04-01 klockan 15:02. Anledning: varför visas inga tumnaglar...?
    Mvh Johan

    93 Aero Coupé -00 • 93X BioPower XWD -10
    Tidigare: 99 GL -84 • 9000 Aero -96 • 93 Aero XWD SC -08 • 95 Aero SC -06 • 93 2.0t Linear SC -06 • 93 Turbo X SC

  3. #3
    Steg 1 whiskeycolas avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Ort
    Ekerö
    Inlägg
    1 622
    Medlem#
    10853
    Undrar om man ska våga ta bort plastfästet för sidokjolarna? Det sitter med aluminiumnitar så man måste borra bort dem, och var tar resterna då vägen? Kommer man åt att plocka dem någonstans eller blir de kvar där inne i balken?
    Senast redigerat av whiskeycola den 2018-04-01 klockan 16:11.
    Mvh Johan

    93 Aero Coupé -00 • 93X BioPower XWD -10
    Tidigare: 99 GL -84 • 9000 Aero -96 • 93 Aero XWD SC -08 • 95 Aero SC -06 • 93 2.0t Linear SC -06 • 93 Turbo X SC

  4. #4
    Steg 1 whiskeycolas avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Ort
    Ekerö
    Inlägg
    1 622
    Medlem#
    10853
    Nu är det rent och fint och redo för mer stålborste, men det får jag ta imorgon.
    Och plastlisterna måste bort inser jag.
    Tänkte försöka hitta en burk med den rekommenderade Hagmans gula att pensla med, för det blir jobbigt att använda de sprayburkar med Biltema-grund som jag har. Minsta vindpust så blir väl hela bilen brun.

    Vänster sida:

    IMG_4677.jpg
    IMG_4679.jpg
    IMG_4680.jpg
    IMG_4683.jpg
    IMG_4685.jpg

    Höger sida:

    IMG_4691.jpg
    IMG_4692.jpg
    IMG_4694.jpg

    Tips på hur man gör med de fastsvetsade skruvarna som håller uppe sidokjolarna mottages tacksamt!
    Några gick av vid demontering.
    Ska man borra och dra fast blindnitmutter, eller svetsa fast nya?
    Eller rent av borra hål och dra med typ karosseriskruv eller vad det nu heter.

    2 användare gillar detta inlägg


    Senast redigerat av whiskeycola den 2018-04-01 klockan 17:02.
    Mvh Johan

    93 Aero Coupé -00 • 93X BioPower XWD -10
    Tidigare: 99 GL -84 • 9000 Aero -96 • 93 Aero XWD SC -08 • 95 Aero SC -06 • 93 2.0t Linear SC -06 • 93 Turbo X SC

  5. #5
    Steg 1 whiskeycolas avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Ort
    Ekerö
    Inlägg
    1 622
    Medlem#
    10853
    Den är svårfångad, den där Hagmans CA, speciellt under påskhelgen när vanliga butiker har stängt. Dålig planering från mig.
    Det kanske får bli ett tillfälligt lager Biltemaspray.
    Eller tror ni som vet något att Carosol Rostätare blir ett tillräckligt gott skydd under en kort period?
    Mvh Johan

    93 Aero Coupé -00 • 93X BioPower XWD -10
    Tidigare: 99 GL -84 • 9000 Aero -96 • 93 Aero XWD SC -08 • 95 Aero SC -06 • 93 2.0t Linear SC -06 • 93 Turbo X SC

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2010
    Ort
    Holmsund
    Inlägg
    1 748
    Du bör få det ännu renare, låt rostätaren ligga någon vecka.

    1 användare gillar detta inlägg



  7. #7
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2009
    Inlägg
    3 486
    Jag skulle anskaffa Hagmans Primer CA innan jag lade rostätaren. Om jag har förstått rätt (ingen erfarenhet av den) så tar rostätaren bort rost men ger inget skydd utan det gäller att få på Primer CA ganska snabbt så att den rostbefriade plåten inte hinner börja rosta. Rostomvandlare som jag brukar använda ger en yta som inte omedelbart börjar rosta.

    Kul att se att du gör det jobbet som jag också behöver göra på min og9-3 Aero! Jag skulle ersätta de avdragna svetsade skruvarna med likadana svetsade. Nitmutter kan vara lite frestande men jag är rädd att hålet släpper in fukt i balkarna.

    1 användare gillar detta inlägg


    9-3 Aero 2000, 9-3 Aero SS 2005, BMW R1100RS 1993, tidigare 9000 CDi 1989, 900i 1985, 96 V4 1972

  8. #8
    Steg 1 whiskeycolas avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Ort
    Ekerö
    Inlägg
    1 622
    Medlem#
    10853
    Tack båda. Då får det bli två punkter på inköpslistan. Rostomvandlare istället för rostätare, och primern.
    Jag tänkte gå på med lite slipning när jag fått bort den lösa rosten.
    Lyftpunkterna vet jag inte hur jag ska göra med ännu, sannolikt blir det till att slipa rent och svetsa dit förstärkningar.
    De stora hålen på sidorna måste jag ersätta med ny plåt, och eftersom det är friskt runtom borde det väl gå att klippa ut kvadrater och svetsa dit. Lite knackande mot en trästubbe för att få rätta böjen mot hjulhuset.

    Men svetsa kan jag inte göra ännu, brorsans garage är fullt med en gammal folkabuss från 50-talet.
    I väntan på svets tänkte jag i alla fall försöka få nästan plåtrent och lägga rostskyddsprimer.

    Ang. nitmutter så är dina farhågor delade TCarlsson. Man vill inte ha fler hål än nödvändigt.
    Mvh Johan

    93 Aero Coupé -00 • 93X BioPower XWD -10
    Tidigare: 99 GL -84 • 9000 Aero -96 • 93 Aero XWD SC -08 • 95 Aero SC -06 • 93 2.0t Linear SC -06 • 93 Turbo X SC

  9. #9
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2009
    Inlägg
    3 486
    Citat Ursprungligen postat av PelleJ Visa inlägg
    Du bör få det ännu renare, låt rostätaren ligga någon vecka.
    Jaha, det avgör ju saken, bara att köra på således. Har du nån koll på resultatets hållbarhet v b rostätare kontra rostomvandlare (med Hagmans Primer CA som skydd såklart)?

    1 användare gillar detta inlägg


    9-3 Aero 2000, 9-3 Aero SS 2005, BMW R1100RS 1993, tidigare 9000 CDi 1989, 900i 1985, 96 V4 1972

  10. #10
    Steg 1 whiskeycolas avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Ort
    Ekerö
    Inlägg
    1 622
    Medlem#
    10853
    Det är denna jag hade sedan tidigare och nu har penslat på i omgångar, mest på hålen på sidorna.
    http://www.hagmans.se/produktinforma...blad/11200.pdf

    Men jag köper deras rostomvandlare på Jula imorgon, så får den ta över uppgiften när jag kört slut på flaskan med rostätare. Penslar 1-2 gånger per dag. Första dagarna tejpade jag plast utanpå, men det blev kondens pga de stora temperatursvängningarna utomhus, så jag skippar det.
    Mvh Johan

    93 Aero Coupé -00 • 93X BioPower XWD -10
    Tidigare: 99 GL -84 • 9000 Aero -96 • 93 Aero XWD SC -08 • 95 Aero SC -06 • 93 2.0t Linear SC -06 • 93 Turbo X SC

  11. #11
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2010
    Ort
    Holmsund
    Inlägg
    1 748
    Citat Ursprungligen postat av TCarlsson Visa inlägg
    Jaha, det avgör ju saken, bara att köra på således. Har du nån koll på resultatets hållbarhet v b rostätare kontra rostomvandlare (med Hagmans Primer CA som skydd såklart)?
    Jag brukar vilja ha det relativt plåtrent innan jag lägger på primern, om man sedan slipar eller omvandlar rost med kemi är upp till var och en.

  12. #12
    Steg 1 whiskeycolas avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Ort
    Ekerö
    Inlägg
    1 622
    Medlem#
    10853
    Äventyret fortsätter.
    IT-idiot som man är, utan vidare erfarenhet av riktigt arbete, har det visat sig att jag valt den hårda svåra vägen till att rensa bort rost och färg.
    Förra sommaren när jag lagade bakluckan hade jag köpt på mig två skivor till vinkelslip, men aldrig använt dem.
    Paint stripper-modell tror jag att det var, som en väldigt grov hård svamp svart.
    Hittills har jag nött med roterande stålborste i min batteridrivna borrmaskin med något begränsad kapacitet för annat än skruvdragning.
    Lånade en vinkelslip av brorsan och provade det, och jäklar vilken skillnad.

    Jag plockade bort plastlisten som håller uppe sidokjolen också, för det var rost i det bakre nithålet och runt de två hålen i mitten kunde man plocka bort färgen med fingrarna. Så det var nog på gång, ingen synlig rost dock.
    Det kan vara så att jag gick lite överstyr med slipandet, men nu är det i alla fall plåtrent runt det mesta av rosten och jag har kladdat på rostätare på hela ytan.
    Imorgon blir det till att ta de lite mer svåråtkomliga ställena vid veck och så. Kanske att jag forsätter runt hela hjulhuset efter att ha plockat bort bakhjul och innerskärm.

    Har också fått tag på Hagmans CA Primer, så den åker på inom en snar framtid. Har jag tur får jag hjälp av brodern att svetsa ihop hålen först.

    IMG_4721.jpg
    IMG_4722.jpg
    IMG_4724.jpg
    IMG_4728.jpg

    4 användare gillar detta inlägg


    Senast redigerat av whiskeycola den 2018-04-13 klockan 20:32.
    Mvh Johan

    93 Aero Coupé -00 • 93X BioPower XWD -10
    Tidigare: 99 GL -84 • 9000 Aero -96 • 93 Aero XWD SC -08 • 95 Aero SC -06 • 93 2.0t Linear SC -06 • 93 Turbo X SC

  13. #13
    Steg 1 whiskeycolas avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Ort
    Ekerö
    Inlägg
    1 622
    Medlem#
    10853
    En bra sak är att det ser friskt ut inuti konstruktionen. Vad jag kan förstå är det bättre konstruerat på coupé-modellen än på vanliga 5-dörrarsmodellen.

    IMG_4730.jpg
    IMG_4731.jpg
    IMG_4733.jpg

    1 användare gillar detta inlägg


    Mvh Johan

    93 Aero Coupé -00 • 93X BioPower XWD -10
    Tidigare: 99 GL -84 • 9000 Aero -96 • 93 Aero XWD SC -08 • 95 Aero SC -06 • 93 2.0t Linear SC -06 • 93 Turbo X SC

  14. #14
    Steg 1 whiskeycolas avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Ort
    Ekerö
    Inlägg
    1 622
    Medlem#
    10853
    Om någon reagerar på något uppenbart idiotiskt får ni gärna säga till.
    Senast redigerat av whiskeycola den 2018-04-13 klockan 21:43.
    Mvh Johan

    93 Aero Coupé -00 • 93X BioPower XWD -10
    Tidigare: 99 GL -84 • 9000 Aero -96 • 93 Aero XWD SC -08 • 95 Aero SC -06 • 93 2.0t Linear SC -06 • 93 Turbo X SC

  15. #15
    Steg 1 whiskeycolas avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Ort
    Ekerö
    Inlägg
    1 622
    Medlem#
    10853
    Helgen har gått åt till att slipa en uppsättning fälgar som ska fixas till, och lite hjälp med en badrumsrenovering.
    Och felsökning av stöldlarm och TPMS på 9-3x:en. Så det blev ingen hagmans denna helg. Alldeles för blåsigt, men det underlättade bortforslandet av slipdammet från fälgarna.

    Men jag fortsätter att pensla på rostätaren i väntan på att grusvägen skall förvandlas från lera till just grus, så att jag kan köra iväg bilen till broderns svets.
    Nu sist tog jag en grovsvamp och borstade bort svarta flagor innan påpensling. Antar att det varit lite fuktigare än optimalt och att rostätaren sugit åt sig fukt från luften (bilen står utomhus under tak).
    Men inga tecken på ytrost i alla fall.
    På de ställen det var plåtrent efter vinkelslipandet är nu plåten grå, ungefär som om den blästrats.
    Och de rostigare områdena är hårda och kolsvarta. Så nog funkar det.

    1 användare gillar detta inlägg


    Senast redigerat av whiskeycola den 2018-04-22 klockan 22:01.
    Mvh Johan

    93 Aero Coupé -00 • 93X BioPower XWD -10
    Tidigare: 99 GL -84 • 9000 Aero -96 • 93 Aero XWD SC -08 • 95 Aero SC -06 • 93 2.0t Linear SC -06 • 93 Turbo X SC

  16. #16
    Steg 1 whiskeycolas avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Ort
    Ekerö
    Inlägg
    1 622
    Medlem#
    10853
    Projektet står stilla, förutom penslingen av rostätare. Brorsan är mitt i en totalrenovering av sitt nya hus, och jag kan inte svetsa. Sen är det ju rätt skoj att skruva chassi osv på Turbo X:en, så den stackars fjällkon (som förra ägaren döpte den till) har blivit åsidosatt.

    Tack och lov har det varit ganska torrt, så jag penslar lite när regnskurarna är över. Verkar funka, är ingen ytrost än i alla fall trots ganska stora ytor med ren plåt.
    Planen just nu är att laga allt tillfälligt med Hagmans gula och typ stålplast med nät, eller något åt det hållet. Lacka på och få bilen hyfsat motståndskraftig mot väder och vind.

    Så om det håller ett par sommarsäsonger framöver så tänker jag att man kan ta en riktig renovering där man byter hela plåtar.
    Hittade på ett ställe som har nya originalplåtar, både inre och yttre bak samt dörram och huv och lite annat gott. Så om jag köper dem nu och förvarar dem på ett bra sätt (lätt inoljade) så har jag allt i materialväg för att göra det "på rätt sätt" om några år.
    Tänker långsiktigt här, ska skaffa garage/lada med tillhörande sovutrymme (hus ) där det finns utrymme för bilarna, och sedan lära mig svetsa så att jag kan göra ungefär vad som görs av Jimmu i denna tråd: http://forum.saabturboclub.com/showt...ero-renovering

    1 användare gillar detta inlägg


    Senast redigerat av whiskeycola den 2018-06-24 klockan 23:22.
    Mvh Johan

    93 Aero Coupé -00 • 93X BioPower XWD -10
    Tidigare: 99 GL -84 • 9000 Aero -96 • 93 Aero XWD SC -08 • 95 Aero SC -06 • 93 2.0t Linear SC -06 • 93 Turbo X SC

  17. #17
    Grundladd Martin_Fs avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Ort
    Skara
    Inlägg
    169
    Medlem#
    10566
    Låter som en bra plan
    En lada innehållandes en verkstad vore nåt...

    2 användare gillar detta inlägg



  18. #18
    Steg 1 whiskeycolas avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Ort
    Ekerö
    Inlägg
    1 622
    Medlem#
    10853
    Semestern är igång, och rostlagningen är återupptagen.
    Jag har tagit bort mer av lacken runt rosthålen vid listen och bakhjulet och penslat på mer rostätare nu ikväll. Det är riktigt svårt att komma åt de djupare porerna, funderar på att klippa bort det värsta. Eller ska man bara försegla allt med den gula?

    Imorgon vill jag tvätta av och pensla på den gula på så mycket jag kan innan jag fortsätter ta bort mer rost/lack runt hjulhuset imorgon kväll. Det blir siesta à la medelhavet mitt på dagen eftersom det är ca 30°C varmt...

    En fråga till er som använt Hagmans gula - är den väldigt lös när man penslar på den, så att det rinner? Eller kommer den att stanna kvar där man lägger den på en vertikal yta?

    1 användare gillar detta inlägg


    Senast redigerat av whiskeycola den 2018-07-16 klockan 20:52.
    Mvh Johan

    93 Aero Coupé -00 • 93X BioPower XWD -10
    Tidigare: 99 GL -84 • 9000 Aero -96 • 93 Aero XWD SC -08 • 95 Aero SC -06 • 93 2.0t Linear SC -06 • 93 Turbo X SC

  19. #19
    Grundladd Martin_Fs avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Ort
    Skara
    Inlägg
    169
    Medlem#
    10566
    Vad är det du använder som ”rostätare”?

  20. #20
    Steg 1 whiskeycolas avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Ort
    Ekerö
    Inlägg
    1 622
    Medlem#
    10853
    Mvh Johan

    93 Aero Coupé -00 • 93X BioPower XWD -10
    Tidigare: 99 GL -84 • 9000 Aero -96 • 93 Aero XWD SC -08 • 95 Aero SC -06 • 93 2.0t Linear SC -06 • 93 Turbo X SC

Liknande ämnen

  1. Svar: 26
    Senaste inlägg: 2012-05-18, 23:58
  2. "Lättare eller tyngre" renovering B202
    Av HFR i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-04-15, 11:02

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •