Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 24 av 24

Ämne: Värde vid inlösen 9-5 Aero Hirsch -08

  1. #21
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2017
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    17
    Medlem#
    11163
    Citat Ursprungligen postat av Gyllis Visa inlägg
    Men det är väl betydligt fler saker på en äkta Hirsch än ic,turbo och avgas samt programvara som skiljer en Aero.
    Beror på vad man menar med "äkta" hirsch och vid vilka modellår.......
    Pedaler samt fälgar är isf det enda som skulle skilja på en Hirsch MY06 o uppåt såvitt jag vet, även vinge då såklart men den finns nog på de flesta senare Hirschar.

    Om man tänker på Hirscharna vid MY02/03(?) så var ju kitet ett helt annat med bl.a. bättre turbo, kjolkit, instrumentpanel/instegslister i kolfiber, (utomlands även speciella stolar med nappa läder, ventilation osv), quadrupla(ish) utblås, 345 mm bromsar, sänkt fjädring m.m. m.m.......

    HIrscharna efter MY06 blev väl kanske lite som aeron vid MY09 enligt vissa, urvattnat med mindre godis.....fortfarande dock riktigt bra drag och roliga att köra...så länge som jag hann uppleva det. Att få ta en repa med en Hirsch-03 står fortf på bucket list.....

    Finns garanterat massa mera från folk som vet mer, endast skrapat ytan här ovan antar jag.....

  2. #22
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2017
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    17
    Medlem#
    11163
    Citat Ursprungligen postat av Aero++ Visa inlägg
    Hej,

    Då hade du en Hirsch med 300 hk dock inte registrerad.
    Vet inte hur det blir med försäkringsbolaget nu ,men jag tycker att du skall kräva certifikat på den från Hirsch som du kan visa till försäkringsbolaget.
    Yup, kanske blir vatten värt, beror såklart på snubben på andra sidan telefonen....kan väl inte räkna med för mkt....

    [/QUOTE]
    Så jäkla tråkigt att det blev en mindre Hirsch 300 hk på vägarna
    Hade du nån bild på den ?
    Vilken färg det vart ?
    Fälgar ?
    Kombi /manuell ?[/QUOTE]

    Ja verkligen, det var betydligt många mindre Hirschar i Sverige än vad jag trodde.....hade iaf gissat på uppemot 20-talet individer...då inser man det är utrotningshotad art.
    Ska se om jag kan skaka fram ngn bild från mobilen, polerade bilen i vintras, men bilderna med mobilkameran ser ut som de tagits under vatten med plastpåse över, inuti en mjölkkartong....
    Det var en Snow Silver, även takräckena var lackerade i samma färg, tyvärr inga fälgar, var nära på köpa en 9-3a på blocket,som låg ute för en ruskigt billig peng för ngn månad sedan som hade osthyvelfälgarna på, låg ute för 20k ish, man fick i princip bilen på köpet ;P Den bilen försvann på nanosekunder tyvärr.......Hade varit gött att kombinera, sedan har jag letat med lampa o lykta efter pedalerna.....ljusskygga de dära aluminium hjortisarna...

    Kombi och manuell, som man ska ha det menar jag, hade aldrig velat ge ifrån mig känslan av att kunna växla ordentligt på en sån här bil

    [/QUOTE]Tack,
    Har en till Hirsch 300 hk dock ej reggad.Kunde köpa mjukvara från Hirsch 2015 och regga den men kände att jag inte orkade åka till Uppsala eller Trollhättan för att få det gjort ,dessutom skulle hela kalaset gå in på 8500 kr.[/QUOTE]

    Hahah jaa....man får lugna sig så man inte drunknar i träsket....det är lätt lockas

  3. #23
    Hirsch mappning
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Mälardalen/Hallstahammar
    Inlägg
    6 230
    Citat Ursprungligen postat av Kaspar Visa inlägg
    Ja verkligen, det var betydligt många mindre Hirschar i Sverige än vad jag trodde.....hade iaf gissat på uppemot 20-talet individer...
    Det är totalt 267 st tillverkade Hirsch 300 hk 06-10

    Återkom gärna med bilder via pm eller nåt ifall du hittar

    Kemal
    Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776

  4. #24
    STCS Styrelse
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Götene
    Inlägg
    685
    Medlem#
    116
    Risken är väl att du ersätts för den bilen du har betalat försäkring för, en aero -08.
    Detta eftersom den var reggad som en sån och inte en Hirsch 9-5.

    Hur som helst lider jag med dej, lycka till.

    Med vänlig hälsning. Sven
    VVFB (Våga vägra facebook)
    99 Turbo 1980, 900 Aero 1984, 9000 A50 2,0t 1997, 9000 A50 225 1998, 9000 A50 225 1998, 9000 A50 225 1998, 9000 Classic 2,3t 1998, 9-3 SC 1,8t 2007

Liknande ämnen

  1. Värde på Hirsch 19" fälgar
    Av Crazy_Swed i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2014-10-20, 23:00
  2. Inlösen av ng900 SET -97.
    Av Mafnus i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-07-22, 05:57
  3. Inlösen A50 -97
    Av Cornsnake i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2007-01-23, 03:12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •