Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 27 av 27

Ämne: Köpråd NG9-3 cabriolet 2010

  1. #21
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2009
    Inlägg
    3 486
    Dom kanske har någon som vet hur det fungerar, jag har tyvärr aldrig träffat han/hon.
    9-3 Aero 2000, 9-3 Aero SS 2005, BMW R1100RS 1993, tidigare 9000 CDi 1989, 900i 1985, 96 V4 1972

  2. #22
    Steg 3
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 470
    Medlem#
    11937
    Citat Ursprungligen postat av Andreastic Visa inlägg
    Nä jag tycker nog han verkar reko, många som hör massa rykten utan att kolla vidare mer info så vips helt plötsligt så e han svartlistad hos många
    Om jag vore psykolog skulle jag säga att du är förbaskat sugen på bilen och att du försöker övertala oss att det är ett bra köp bara för att kunna använda en eventuell bekräftelse på det till att övertala dig själv...

    Jag tror dock inte du kommer att få någon sådan bekräftelse, främst för ingen av oss kan över internet avgöra om reparationen är sjysst gjord eller inte.

    En annan sak att tänka på är vad bilen har för andrahandsvärde den dag du själv ska sälja den - krockhistoriken försvinner ju inte när den byter ägare - du kommer behöva övertala eventuella spekulanter att lagningen är sjysst gjord. Tänk efter själv hur pålitligt det låter med "jag lovar, bilen är sjysst lagad, för det har tidigare ägare sagt!".

    1 användare gillar detta inlägg


    Senast redigerat av jellybear den 2018-03-11 klockan 22:29.

  3. #23
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 177
    Medlem#
    ja
    Citat Ursprungligen postat av Andreastic Visa inlägg
    Man borde väl kunna utläsa med obd läsare eller vad det heter om nåt tjall finns med systemet typ då airbag..
    E diagnos som bilprovningen erbjuder....funkar det??
    Håller med tidigare svar.
    Vill du VETA går du till en Saab-verkstad. Trollhättan ligger inte så långt från Strömstad, så kompetens finns säkert. Bilprovningen klarar bara generella felkoder. Inte alla märkes och modell specifika. Jag antar att du vill kolla så mycket du kan. Då är Tech2 ett krav!
    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  4. #24
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 177
    Medlem#
    ja
    Här kommer lite mer input inför beslutet.

    Kollade lite på annonsen.
    Den har fått en "Aero"-dekal bak, varför? Det är ingen Aero! Den har antagligen kvar standardchassi även om det ser ut som man bytt fjäderbenet höger fram.
    Den har fått nytt avgassystem med två synliga utblås istf ett osynligt. Varför? Har den varit skadad bak oxo?

    Körsträckan är angiven till 19000-19499mil i annonsen. När den skadades i USA var den 19709mil (122490miles). Så det är bevisligen för lågt. Vid kontrollbesiktningen i 2017-11-30 lästes (122490miles) felaktigt som 12249mil. Vad står mätaren på idag?

    Jämför man med andra bilar på blocket noterar man: Den är inte på något vis fullutrustad, har gått långt nästan 20000mil och har ett högt pris. Bilen säljs av en privatperson, som lämnar 1 månad garanti. Exakt vad omfattar garantin? Är den inte skriftlig, lär den inte vara värd något...

    Dessutom har den varit allvarligt skadad och blivit reparerad av säljaren...

    Man vill ha 145000kr. Finns det nån här som anser den vara värd ens hälften? Jag är tveksam, men jag har ju inte all info.
    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  5. #25
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2017
    Ort
    Hörby
    Inlägg
    17
    Medlem#
    -
    Citat Ursprungligen postat av Mr.O Visa inlägg
    Här kommer lite mer input inför beslutet.

    Kollade lite på annonsen.
    Den har fått en "Aero"-dekal bak, varför? Det är ingen Aero! Den har antagligen kvar standardchassi även om det ser ut som man bytt fjäderbenet höger fram.
    Den har fått nytt avgassystem med två synliga utblås istf ett osynligt. Varför? Har den varit skadad bak oxo?

    Körsträckan är angiven till 19000-19499mil i annonsen. När den skadades i USA var den 19709mil (122490miles). Så det är bevisligen för lågt. Vid kontrollbesiktningen i 2017-11-30 lästes (122490miles) felaktigt som 12249mil. Vad står mätaren på idag?

    Jämför man med andra bilar på blocket noterar man: Den är inte på något vis fullutrustad, har gått långt nästan 20000mil och har ett högt pris. Bilen säljs av en privatperson, som lämnar 1 månad garanti. Exakt vad omfattar garantin? Är den inte skriftlig, lär den inte vara värd något...

    Dessutom har den varit allvarligt skadad och blivit reparerad av säljaren...

    Man vill ha 145000kr. Finns det nån här som anser den vara värd ens hälften? Jag är tveksam, men jag har ju inte all info.

    Varför man bytt bakstöten kan ju va för att ingen vill köpa en linear cab.
    Då det är aero motorn så passar det ju fint in. Samt e den mkt snyggare helt klart.

    Körsträckan vet jag ej...skrivfel..dock ej två gånger såklart...får jag kolla upp på plats då närmre undersökning görs.

    Allvarligt skadad kan jag ej påstå att den varit. Då skulle du sett den grå han lagat.

    Nä nån värre utrustning e där ej kan jag hålla med om..

    Privat person tycker jag med e lite skumt, då max 25000 som hobby verksamhet på ett år typ,får man tjäna.

    Gått långt har den i och för sig gjort, Men känns som en närmre titt på bilen får göras och såklart ska jag kolla upp med riktig obd instrument.

    Tackar för alla svar och så hör jag av mig närmre.

  6. #26
    Steg 1 whiskeycolas avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Ort
    Ekerö
    Inlägg
    1 622
    Medlem#
    10853
    Citat Ursprungligen postat av Andreastic Visa inlägg
    max 25000 som hobby verksamhet på ett år typ,får man tjäna.
    Det krävs att man tar upp inkomsten i deklarationen också. Kan vara så att många bilnasare glömmer det
    Mvh Johan

    93 Aero Coupé -00 • 93X BioPower XWD -10
    Tidigare: 99 GL -84 • 9000 Aero -96 • 93 Aero XWD SC -08 • 95 Aero SC -06 • 93 2.0t Linear SC -06 • 93 Turbo X SC

  7. #27
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 177
    Medlem#
    ja
    Citat Ursprungligen postat av Andreastic Visa inlägg
    Varför man bytt bakstöten kan ju va för att ingen vill köpa en linear cab.
    Eller för att laga något trasigt alternativt dölja något fel. Samt att det inte fanns rätt delar att få tag på. Normalt "lagar" man inte fel som inte finns. Det går inte att få någon ekonomi i det.
    Citat Ursprungligen postat av Andreastic Visa inlägg
    Körsträckan vet jag ej...skrivfel..dock ej två gånger såklart...får jag kolla upp på plats då närmre undersökning görs.
    Naturligtvis vet han att den gått längre än vad som står i annonsen. Det kan ju vem som helst kolla! Grejen är inte den exakta sträckan, utan varför han uppger fel. Trovärdighet alltså.
    Citat Ursprungligen postat av Andreastic Visa inlägg
    Allvarligt skadad kan jag ej påstå att den varit. Då skulle du sett den grå han lagat.
    Enligt USA-myndigheterna är den så allvarligt skadad att det inte lönar sig att reparera. Mer vet inte jag.
    Den grå finns nog här på forumet med bilder och allt, som info. Tråden om bilar som säljs i Sverige som varit skrot i annat land Kolla inlägg 151!
    Citat Ursprungligen postat av Andreastic Visa inlägg
    Privat person tycker jag med e lite skumt, då max 25000 som hobby verksamhet på ett år typ,får man tjäna.
    Jag skulle vara mer oroad för att han inte kan stå för garantin. Privatpersoner måste man stämma för att få rätt. Inga konsumenträttigheter gäller.
    Citat Ursprungligen postat av Andreastic Visa inlägg
    Gått långt har den i och för sig gjort
    Ja det är verkligen en långmilare. Servicehistorik är därför extra viktigt!
    Citat Ursprungligen postat av Andreastic Visa inlägg
    Men känns som en närmre titt på bilen får göras och såklart ska jag kolla upp med riktig obd instrument.
    Ja, Tech2 efter provkörning, så ev nollade felkoder får en chans att visa sig igen.
    Citat Ursprungligen postat av Andreastic Visa inlägg
    Tackar för alla svar och så hör jag av mig närmre.
    Ska bli intressant.
    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

Liknande ämnen

  1. Köpråd: 9-5 2010 11K mil. Bra bil?
    Av kiwisailor i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2020-06-24, 18:20
  2. Köpråd Saab 9-3 Cabriolet på Cypern
    Av MatsF i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 54
    Senaste inlägg: 2017-09-15, 21:58
  3. Köpråd Saab 9-3 Cabriolet
    Av gs4 i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 38
    Senaste inlägg: 2017-05-13, 11:05
  4. Köpråd: BMW 318i cabriolet E36(1995)
    Av Falcy i forum Off Topic
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-07-16, 23:18

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •