Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Problem med baslåda i og9-3

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2018
    Ort
    kalmar län
    Inlägg
    2
    Medlem#
    -

    Unhappy Problem med baslåda i og9-3

    Hej!
    Jag är ny här på forumet, köpte mig en saab 9-3og aero för ett par månader sedan och har slängt i en baslåda med slutsteg i den, allt funkade fin fint fram tills dess att jag bytte bränslepumpen(plockade även ut batteriet för att ladda), efter detta så spelar inte baslådan.(orginalhögtalarna funkar, ej några högtalare i dörrarna.)

    Det jag gjort är att mäta ström på + och jord vilket ger 12.6v, testat med olika stereos, andra högtalare på samma utgångar som basarna, kollat alla säkringar tillhörande bas och stereo.
    efter detta så la vi över baslåda+steg i kompisens bil och där fungerade allt som det ska, vi har slut på idéer, vad kan vara fel? har googlat och sökt på forumet men inte hittat något liknande problem.
    att notera är också att "power" på slutsteget slutar lysa när man drar ut lågnivåkablarna, ska det vara så?

    Mvh nybliven saabägare.

  2. #2
    Sugmotor Will_Rikers avatar
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    25
    Låter som om du har fått jordfel, dvs steget jordas via lågnivåkabels skärmanslutning. Har du mätat spänningen med stereon spelandes ? Du kan ha bra batterispänning utan belasning som sedan sjunker när steget ska mata ut effekt.
    Mät helst spänning på slutsteget medans stereon spelar, då ser du om spänningen sjunker vilket troligtvis beror på dålig B+/jordkontakt.
    Kopplades baslåda+steg in med samma kablar som i din bil eller kopplades det in annorlunda ?

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2018
    Ort
    kalmar län
    Inlägg
    2
    Medlem#
    -
    Hej!
    Löste problemet, jorden var dålig, tack så mycket för hjälpen, tänkte inte på att mäta när den spelade.

    Mvh Mitokondrie

Liknande ämnen

  1. Problem med baslåda i Saab 9-5 Aero -00 med AS3 paket!
    Av Robinc97 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2016-01-06, 17:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •