Jahopp ska man försöka få in detta lilla 15t ... slutar väl med att bilen hamnar på skroten
Jahopp ska man försöka få in detta lilla 15t ... slutar väl med att bilen hamnar på skroten
9-3 OG Montecarlo*9-5 -07,2,3t Biopower
Då va den gamla snäckan ute ska man se om man får se om man får ihop detta då
9-3 OG Montecarlo*9-5 -07,2,3t Biopower
Nu är de organiserat kaos och slut för idag fortsättning under morgondagen.
En liten undran. Ska man montera 3"dp när man ändå har allt löst ?? Men har tyvärr inge ny ecu med anpassad programvara förens nästa vecka. Så kan man köra med 15t och 3" dp några dagar med org ecu?
Den kommer förmodligen kasta felkod på racekatten.
9-3 OG Montecarlo*9-5 -07,2,3t Biopower
Då va lite ny olja i och ska byta lite vacum slangar .... å råkar komma åt denna bakventil ..... Finnes denna att få tag i någonstans i sthlm trakten??
.. sablar också
9-3 OG Montecarlo*9-5 -07,2,3t Biopower
Jo ny slang ska fixas. Men behöver åtgärda för att använd bilen tyvärr..
De där Facebook ha man inte. Får se försöker limma detta nu
9-3 OG Montecarlo*9-5 -07,2,3t Biopower
Fixat , snyggt nä förmodligen inte men de funkar till den nya slangen anländer .
9-3 OG Montecarlo*9-5 -07,2,3t Biopower
9-3 OG Montecarlo*9-5 -07,2,3t Biopower
Är det en glipa mellan kobran och turbon eller är bilden suddig? Ny o-ring där är i princip ett måste vid turbobyte. Även o-ringen mellan kobran och röret till avlastningsventilen kan behöva bytas emellanåt och även den till vevhusventilationens anslutning. Luftläckage straffas mycket hårdare på biopower än på bensinvarianterna.
9000 A50 2.0t -97 bruksbilen
9000 CSE 2.3T -95 pysselbilen
9000 -85 projektet som spelar död
Oki. De får ja erkänna tyvärr inge ny packning mot turbon.får beställa en sådan med lite annat.
Men ska ta en bättre bild på kobran. Bråkade en stund med den
9-3 OG Montecarlo*9-5 -07,2,3t Biopower
Så här ser de ut ?
9-3 OG Montecarlo*9-5 -07,2,3t Biopower
Håll koll på de där röda avgas bussningarna. Sett flera där de spruckit rakt av både powerflex och andra look a like. Som hyvens säger oring måste mellan kobra turbo.
Annars kul uppdatering.
Ser jag en återanvänd plåtpackning mellan turbon och grenrör? Jaja, det behöver nog snart rivas igen för att byta grenrörspackningen och pinnbultar ändå...
9000 A50 2.0t -97 bruksbilen
9000 CSE 2.3T -95 pysselbilen
9000 -85 projektet som spelar död
Du är ju positiv hyvens men du har helt klart rätt! De bör bytas i samband med turbo bytet! Jag missade göra det på min bil när jag bytte turbo
Jäkla positiva de verkar vara denna lördag
Allt är nytt med packningar å dylikt.även mellan turbo å grenrör. Förutom oringen på kobran och till dumpventilen
Men ser du nå konstigheter på grenrörspackningen ? Eller e det standard
9-3 OG Montecarlo*9-5 -07,2,3t Biopower
Pinnbultarna går av, min hittade jag två stycket i subframen brukar ske efter 20k mil
Vänta tills du ser bussningen för växellådsstaget. Min powerflex där är bytt 2 gånger so far på (9000 mil)
Jo min är bytt 2 gånger där också.
9-3 OG Montecarlo*9-5 -07,2,3t Biopower