Sidan 9 av 11 FörstaFörsta ... 7891011 SistaSista
Resultat 161 till 180 av 217

Ämne: Tobzter´s Saab Og 9-5 SC Biopower,Montecarlo Gula Saab 9-3 og

  1. #161
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2016
    Ort
    Sthlm/Tungelsta
    Inlägg
    611
    Jahopp ska man försöka få in detta lilla 15t ... slutar väl med att bilen hamnar på skroten
    9-3 OG Montecarlo*9-5 -07,2,3t Biopower

  2. #162
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2016
    Ort
    Sthlm/Tungelsta
    Inlägg
    611
    Då va den gamla snäckan ute ska man se om man får se om man får ihop detta då
    9-3 OG Montecarlo*9-5 -07,2,3t Biopower

  3. #163
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2016
    Ort
    Sthlm/Tungelsta
    Inlägg
    611
    Nu är de organiserat kaos och slut för idag fortsättning under morgondagen.


    En liten undran. Ska man montera 3"dp när man ändå har allt löst ?? Men har tyvärr inge ny ecu med anpassad programvara förens nästa vecka. Så kan man köra med 15t och 3" dp några dagar med org ecu?
    Den kommer förmodligen kasta felkod på racekatten.
    9-3 OG Montecarlo*9-5 -07,2,3t Biopower

  4. #164
    Citat Ursprungligen postat av T0bzter Visa inlägg
    Nu är de organiserat kaos och slut för idag fortsättning under morgondagen.


    En liten undran. Ska man montera 3"dp när man ändå har allt löst ?? Men har tyvärr inge ny ecu med anpassad programvara förens nästa vecka. Så kan man köra med 15t och 3" dp några dagar med org ecu?
    Den kommer förmodligen kasta felkod på racekatten.
    Montera DPn medans du ändå håller på, värsta fall får du en felkod för att avgasreningen inte funkar men de gör inget

    2 användare gillar detta inlägg


    Saab 9-5 2005 2.0T - 295HK/435nm
    5 växlad Manuell
    Projekttråd:
    http://forum.saabturboclub.com/showt...affe-till-9-5a

  5. #165
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2016
    Ort
    Sthlm/Tungelsta
    Inlägg
    611
    Då va lite ny olja i och ska byta lite vacum slangar .... å råkar komma åt denna bakventil ..... Finnes denna att få tag i någonstans i sthlm trakten??
    .. sablar också
    9-3 OG Montecarlo*9-5 -07,2,3t Biopower

  6. #166
    Citat Ursprungligen postat av T0bzter Visa inlägg
    Då va lite ny olja i och ska byta lite vacum slangar .... å råkar komma åt denna bakventil ..... Finnes denna att få tag i någonstans i sthlm trakten??
    .. sablar också
    Finns troligen ingen butik i närheten som har, kolla köp å sälj på FB. Kan vara någon som har hemma. Annars har Speedpart en slang med ventil, hade köpt den istället
    Saab 9-5 2005 2.0T - 295HK/435nm
    5 växlad Manuell
    Projekttråd:
    http://forum.saabturboclub.com/showt...affe-till-9-5a

  7. #167
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2016
    Ort
    Sthlm/Tungelsta
    Inlägg
    611
    Jo ny slang ska fixas. Men behöver åtgärda för att använd bilen tyvärr..
    De där Facebook ha man inte. Får se försöker limma detta nu
    9-3 OG Montecarlo*9-5 -07,2,3t Biopower

  8. #168
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2016
    Ort
    Sthlm/Tungelsta
    Inlägg
    611
    Fixat , snyggt nä förmodligen inte men de funkar till den nya slangen anländer .
    9-3 OG Montecarlo*9-5 -07,2,3t Biopower

  9. #169
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2016
    Ort
    Sthlm/Tungelsta
    Inlägg
    611
    Då är den gamla ur in med Feritta 3"då



    Gick sjukt smidigt att få på plats


    Turbo och dp på plats


    Råka paja denna bakventil så vart fullagning .


    Tack för nu

    1 användare gillar detta inlägg


    9-3 OG Montecarlo*9-5 -07,2,3t Biopower

  10. #170
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2016
    Ort
    Sthlm/Tungelsta
    Inlägg
    611
    God morron.
    Såg att bakre ljuddämparen hade hängt sig efter ja hållit på med att montera DP.


    Hittade 2 av dessa och slängde på


    Vart riktigt bra jäkla bök å få på dom bara är lite stummare än original


    9-3 OG Montecarlo*9-5 -07,2,3t Biopower

  11. #171
    Individuell mappning
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    8 075
    Medlem#
    6973
    Är det en glipa mellan kobran och turbon eller är bilden suddig? Ny o-ring där är i princip ett måste vid turbobyte. Även o-ringen mellan kobran och röret till avlastningsventilen kan behöva bytas emellanåt och även den till vevhusventilationens anslutning. Luftläckage straffas mycket hårdare på biopower än på bensinvarianterna.
    9000 A50 2.0t -97 bruksbilen
    9000 CSE 2.3T -95 pysselbilen
    9000 -85 projektet som spelar död

  12. #172
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2016
    Ort
    Sthlm/Tungelsta
    Inlägg
    611
    Oki. De får ja erkänna tyvärr inge ny packning mot turbon.får beställa en sådan med lite annat.
    Men ska ta en bättre bild på kobran. Bråkade en stund med den
    9-3 OG Montecarlo*9-5 -07,2,3t Biopower

  13. #173
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2016
    Ort
    Sthlm/Tungelsta
    Inlägg
    611
    Så här ser de ut ?
    9-3 OG Montecarlo*9-5 -07,2,3t Biopower

  14. #174
    Steg 3 Mr_SunBears avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 457
    Medlem#
    3471
    Håll koll på de där röda avgas bussningarna. Sett flera där de spruckit rakt av både powerflex och andra look a like. Som hyvens säger oring måste mellan kobra turbo.

    Annars kul uppdatering.
    //Björn
    Västerås
    Medlem #3471
    Mr_SunBear @ Garaget

  15. #175
    Individuell mappning
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    8 075
    Medlem#
    6973
    Ser jag en återanvänd plåtpackning mellan turbon och grenrör? Jaja, det behöver nog snart rivas igen för att byta grenrörspackningen och pinnbultar ändå...
    9000 A50 2.0t -97 bruksbilen
    9000 CSE 2.3T -95 pysselbilen
    9000 -85 projektet som spelar död

  16. #176
    Du är ju positiv hyvens men du har helt klart rätt! De bör bytas i samband med turbo bytet! Jag missade göra det på min bil när jag bytte turbo
    Saab 9-5 2005 2.0T - 295HK/435nm
    5 växlad Manuell
    Projekttråd:
    http://forum.saabturboclub.com/showt...affe-till-9-5a

  17. #177
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2016
    Ort
    Sthlm/Tungelsta
    Inlägg
    611
    Jäkla positiva de verkar vara denna lördag

    Allt är nytt med packningar å dylikt.även mellan turbo å grenrör. Förutom oringen på kobran och till dumpventilen

    Men ser du nå konstigheter på grenrörspackningen ? Eller e det standard
    9-3 OG Montecarlo*9-5 -07,2,3t Biopower

  18. #178
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2016
    Ort
    Sthlm/Tungelsta
    Inlägg
    611
    Citat Ursprungligen postat av Mr_SunBear Visa inlägg
    Håll koll på de där röda avgas bussningarna. Sett flera där de spruckit rakt av både powerflex och andra look a like. Som hyvens säger oring måste mellan kobra turbo.

    Annars kul uppdatering.
    Oki.. Börjar bli lite skeptisk till powerflex vs hållbarhet . Men stumt bli de i alla fall
    9-3 OG Montecarlo*9-5 -07,2,3t Biopower

  19. #179
    Pinnbultarna går av, min hittade jag två stycket i subframen brukar ske efter 20k mil

    Vänta tills du ser bussningen för växellådsstaget. Min powerflex där är bytt 2 gånger so far på (9000 mil)
    Saab 9-5 2005 2.0T - 295HK/435nm
    5 växlad Manuell
    Projekttråd:
    http://forum.saabturboclub.com/showt...affe-till-9-5a

  20. #180
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2016
    Ort
    Sthlm/Tungelsta
    Inlägg
    611
    Jo min är bytt 2 gånger där också.
    9-3 OG Montecarlo*9-5 -07,2,3t Biopower

Liknande ämnen

  1. Gula koni sport vs Bilstein sport
    Av dean i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-04-30, 18:26
  2. Montecarlo gula cabbar -91
    Av Stemag i forum Allmänt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-09-27, 22:24
  3. Svar: 26
    Senaste inlägg: 2005-09-28, 00:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •